تکنولوژی

برندگان مسابقه جهانى برنامه سازى دانشجويى ACM

بخش خبر ITiran – دور مقدماتى مسبقه دانشجويى برنامه‌سازى ACM در منطقه غرب آسيا، روزجمعه 7 آذر ماه 1382 در دانشگاه صنعتى شريف و با حمايت گروه شركت‌هاى همكاران سيستم، شوراى عالى انفورماتيك، مركز صنايع نوين، شركت گسترش انفورماتيك ايران و ندا رايانه، برگزار شد.
اين دوره مسابقات، بيست و هشتمين دوره مسابقات ACM بود كه با هدف ايجاد رقابت سالم در راستاى شكوفا سازى خلاقيت ها و پرورش استعدادها با رقابت تيم‌هايى از 1000 دانشگاه در سطح بين المللى برگزار شد. در اين مسابقه، هشتاد تيم سه نفره از دانشگاه هاى ايران و كشورهاى ديگر حضور داشتند و در مدت زمان مسابقه، با ارايه راه‌حل به مسايل كامپيوترى كه مطرح شد، به رقابت پرداختند.
برندگان اين مسابقه در دوره‌هاى بعدى كه در سطح بين‌المللى برگزار مى‌شود، حضور خواهند يافت.
شايان گفتن آن كه، اي. سي. ام Association for computing Machinery سازمان علمى و آموزشى جهانى است كه با هدف گسترش و بهبود استفاده از فناورى اطلاعات فعاليت مى كند. اين سازمان كه قديمى ترين و بزرگ ترين انجمن آموزشى و علمى كامپيوتر در جهان است، فعاليت خود را از سال 1947 با تبادل اطلاعات، ايده ها و دستاوردها آغاز كرده و هم اكنون، اعضايى از صنايع، دانشگاه ها و دولت هاى يك صد كشور دارد. براى اطلاع بيشتر درباره اين سازمان مى‌توان به آدرس www.acm.org مراجعه كرد.
در مسابقات روز جمعه، هفتم آذرماه، رقابت چشمگيرى ميان گروه‌هاى شركت‌ كننده صورت گرفت. در اين مسابقه، تيم هاى شركت كننده بايد با نوشتن برنامه‌هاى نرم افزارى تعدادى مساله الگوريتمى كه از سوى كميته علمى مسابقات طرح شده بود را حل مى كردند. ديتاهاى مربوط نيز از طريق رايانه در اختيار هيات داوران قرار مى‌گرفت. نتايج اين مسابقات عبارت است از:

– تيم دانشگاه صنعتى شريف با اسم مستعار TheStupendous (رتبه اول)
– تيم دانشگاه ملى سئول (از كشور كره جنوبى) با نام مستعار chocopie (رتبه دوم)
– تيم دانشگاه صنعتى شريف با نام مستعارHamine (رتبه سوم)
– تيم دانشگاه صنعتى شريف با نام مستعار Iluvatar (رتبه چهارم)
– تيم دانشگاه اميركبير با نام مستعار seKallePuk (رتبه پنجم)
‍نكته قابل توجه درباره‌ى اين مسابقات اين است كه قدرت پاسخ گويى دانشجويان به پرسش‌ها نسبت به سال‌هاى گذشته بهبود قابل توجهى يافته و تعداد دانشجويان خانمى كه در اين مسابقات حضور مى‌يابند و موفق به پاسخ گويى شايسته به پرسش‌ها مى‌شوند، بالا رفته است. گفتنى آن كه مراسم اختتاميه اين مسابقات در دانشگاه صنعتى شريف برگزار گرديد و برندگان مورد تشويق قرار گرفتند. گروه شركت‌هاى همكاران سيستم نيز به افراد 10 تيم برتر جوايزى اعطا كرد.
نكته‌ى ديگر آن كه در مسابقات سال گذشته برنامه‌سازى ACM در منطقه غرب آسيا 2 تيم از دانشگاه شريف و اميركبير انتخاب شدند كه در بدو ورود به آمريكا به دليل انگشت نگارى در مرحله نهايى حضور نيافتند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا