تکنولوژی

سايت هاى دولتى را هم فيلتر کردند!

بخش خبر ITiran – اخبار رسيده حاکى از شدت گرفتن فيلترينگ سايت هاى اينترنتى طى روزهاى اخير است. ه گزارش خبرنگار ما فيلترينگ ظاهرا اين بار از سوى چندين آى اس پى دنبال مى شود و تاثيرات آن دامنه چندين سايت دولتى را هم گرفته است.
بنا بر اين گزارش برخى از آى اس پى هاى تهران مثل datak-telecom.net و ocean-net.com و aflaak.net اقدام به سانسور سايت هاى دولتى کرده اند که در برخى از موارد موجب اعتراض شديد صاحبان و دست اندرکاران آنها نيز شده است.
سايت هاى که تا کنون توسط برخى از آى اس پى ها سانسور شده اند عبارتند از:
بورس اوراق بهادار تهران : www.tsesc.com
سازمان صنايع و معادن خراسان : www.kh.indmine.com
سازمان ميراث فرهنگى گيلان : www.gilanmiras.org
کنفرانس برق ايران : www.iscee2003.com
سازمان تربيت بدنى ايران : www.sport.ir
اداره کل کار و امور اجتماعى خراسان : www.kar-khorasan.ir

در حالى که هنوز بعد از استيضاح وزير پست از موضوع قانونمند شدن فيلترينگ اينترنت خبرى نيست برخى از خبرها نيز حاکى از سانسور شدن مجدد سايت هايى نظير گويا ، سردبير خودم و صبحانه دارند.
در همين زمينه حسين درخشان نويسنده وبلاگ سردبير خودم آى اس پى هاى سانسورکننده را تهديد کرده است به شکل مسالمت آميزى با سانسورهاى آنان به شدت مقابله مى کند. همچنين زمزمه هايى درباره تحريم آى اس پى هايى که به فيلترينگ سايت هاى اينترنتى مى پردازند هم از سوى برخى کاربران شنيده مى شود.
طى روزهاى اخير تنش اينترنتى ديگرى نيز وضعيت اين عرصه را کمى پيچيده کرده است و آن تحريم قرارداد مخابرات از سوى هفت شرکت ICP بزرگ بوده است.
اين آى اس پى ها درحالى دست به اين اقدام مى زنند که تاکنون تصور مى شد که رابطه نزديکى را با مخابرات داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا