تکنولوژی

ياهو مايل به سرمايه گذارى در ايران نيست

ايرنا – «محسن الصفى»، طراح سايت «ياه براى اصفهان» گفت: به رغم مکاتبه متخصصان ايرانى با مديران سايت ياهو، به دلايل سياسى و عدم وجود تجارت الکترونيک در ايران ،آنها تمايلى به راه‌اندازى اين سايت به زبان فارسى ندارند.
الصفى ، مدير عامل شرکت وبسازان نقش جهان اصفهان ، روز شنبه در گفت‌وگو با ايرنا افزود: يکى از بزرگترين سايت‌هاى اينترنتى سايت ياهو در دنيا است که براى اکثر زبان‌ها و مليت‌ها سايتى طراحى کرده و در اختيار آنها قرار داده است ولى تا کنون، اين سايت به زبان فارسى طراحى نشده است .
«الصفى» گفت : عوامل شبکه وبسازان نقش جهان ،بعد از عدم پذيرش سايت ياهو در طراحى اين سايت به زبان فارسى ، با در ريان گذاشتن آنها، سايتى را با «گرافيکى مستقل از سايت ياهو طراحى کردند.ياهو براى اصفهان به آدرس www.yahoo4esf.com طراحى شده است.
وى تاکيد کرد: هدف اصلى ما در طراحى اين سايت، اطلاع‌رسانى بوده است و با توجه به اينکه تنها حدود 6 ماه است که اين سايت راه‌اندازى شده، توانسته ارتباط بسيار خوبى با مخاطبان ايرانى در سراسر دنيا داشته باشد.
الصفى ادامه داد: رسانه‌هاى جمعى کشور با اطلاع‌رسانى صحيح و دولت و دانشگاه‌ها با حمايت از طراحان سايت‌هاى فارسى زبان، مى‌توانند فرهنگ استفاده صحيح از اينترنت را در جامعه ايجاد کنند.
وى تصريح کرد : نبود تجارت الکترونيک در ايران ، تنها دليل غيرفعال بودن بخش تجارت اين سايت است چرا که سياست بانک‌هاى ايران با بانک‌هاى خارج از کشور متفاوت است و کارت‌هاى اعتبارى که در حال حاضر در کشور موجود است از درجه اعتبار برخوردار نيست.
طراح سايت «ياهو براى اصفهان» گفت: تا زمانى که کارت اعتبارى به معناى واقعى آن وجود نداشته باشد، بحث تجارت الکترونيک در ايران بى‌فايده است.
سايت «ياهو براى اصفهان» داراى بخش‌هاى متنوعى از جمله سرويس ايميل فارسى ، اخبار، فرهنگ و هنر، مذهب، راهنماى سايت‌هاى فارسى، اطلاعات و آمار ايران ،اقتصاد ،آموزش نرم‌افزارها، روزنامه‌ها وموارد ديگر است و روزانه بين 10 تا40 هزار ديدار از آن مى‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا