تکنولوژی

از سه استيضاح ناموفق:زور مجلس به معتمدى هم نرسيد

بخش خبر ITiran – پس از 6 ساعت ماراتن استيضاح در مجلس سرانجام مهدى کروبى رييس مجلس در حالى که نمايندگان زيادى دوره اش کرده بودند گفت:از مجموع 217 نماينده‌ى حاضر در جلسه، 214 راى ماخوذه حاصل شد كه از اين تعداد 61 راى سفيد، 142 راى كبود و 11 راى ممتنع بود؛ بدين ترتيب استيضاح معتمدى به عنوان چهارمين استيضاحى كه در مجلس ششم مطرح شده بود راى نياورد، و معتمدى هم‌چنان وزير پست و تلگراف و تلفن باقى ماند.
على رغم پيش بينى هايى که نسبت به راى به استيضاح معتمدى پيش از آغاز جلسه مى شد با شروع جلسه و خصوصا در جلسه بعداظهر و با دفاع نسبتا منتطقى معتمدى و حمايت هاى ضمنى رييس مجلس تنها 61 نماينده به استيضاح او راى داده بودند و اين تنها چند نفر بيشتر از تعداد امضا کنندگان طرح استيضاح بود.
هر چند گفته مى شود که رايزنى گسترده مقامات وزارت پست در اين نتيجه بى تاثير نبوده است اما يک نماينده مجلس پس از استيضاح گفت اگر در مدت باقى مانده مجلس مقامات وزارت پست بخواهند به وعده هايى که در اين يکى دو هفته به نمايندگان مجلس داده اند عمل کنند عملا وقتى براى کارى ديگر باقى نمى ماند.

گزارش خبرنگار پارلمانى خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) احمد ميدرى در موافقت با استيضاح وزير پست و تلگراف و تلفن گفت: من از شجاعت وزير در تعويض بزرگ‌ترين مدير خود استقبال مى‌كنم اما آيا درست است كه شما در اين جايگاه فردى با ليسانس تكنولوژى آموزشى گذاشته‌ايد؟ ميدرى اظهار داشت: يكى از معاونان شما در مصاحبه‌اى مى‌گويد كه شركت‌هاى حاضر در مناقصه را از سه به پنج رسانده‌ايم و قوه‌ى قضاييه موافقت كرده‌ است، حضور دستگاه قضايى در اين زمينه چه ارتباطى دارد؟ چرا مناقصات شما الكترونيكى نيست. كدام دستگاه مناقصه‌اى را در طول سه سال باطل مى‌كند؟ شايد شما ابطال مناقصات را به صلاح بدانيد؛ ولى چرا در جهت شفاف شدن روش مناقصات حركت نكرديد.
وى با اشاره به سخنان وزير در عدم افزايش قيمت پالس‌هاى تلفن گفت: شما به جاى افزايش قيمت زمان پالس را تغيير داده‌ايد و قيمت بين شهرها و زمان‌بندى افزايش يافته است.

همچنين على اكبر موسوى خوئين نماينده مردم تهران در موافقت با استيضاح گفت: اگر جايى به قانون‌گذارى دست زده است و مورد اعتراض مجلس است، شما مى‌گوييد فقط يك جا شنود مى‌شود. شما بفرماييد شنودهايى كه در برخى روزنامه‌ها پياده مى‌شود از كجا مى‌آيد. مى‌گوييد كابل نداده‌ايد پس تكنولوژى آنها چيست؟
وى افزود: سندى داريم كه طى آن مكلف كرده‌ايد كه براى حفاظت اطلاعات نيروهاى مسلح ايجاد شود و مخابرات همكارى لازم را به دست آورد. ما فكر مى‌كنيم در اين زمينه قصورى صورت گرفته است اين كار خلاف صريح مصوبه‌ى شوراى عالى امنيت ملى است.
عضو كميسيون صنايع و معادن ادامه داد: سوالاتى كه راجع به وعده‌هاى وزير درباره‌ى اشكالاتى كه در تلفن همراه است و مردم نمى‌دانند كه چه زمانى اين اشكالات اصلاح خواهد شد.
موسوى خاطرنشان كرد: شما به دليل سوءمديريت و به بسيارى از دلايل به پيشنهادات خارجى و داخلى مشاوران خود توجه نكرديد.
نماينده‌ى مردم تهران تصريح كرد: با دور زدن‌هاى معاونان و مديران كل توسط وزير و دادن دستورهاى غير كارشناسى محال است مشكلات حل شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانى ايسنا دكتر احمد معتمدى وزير پست، تلگراف و تلفن در پاسخ به سوال مطرح شده در خصوص بحث شنود و بحث مطرح شده درباره‌ى مكاتبات با مديرعامل شركت مخابرات استان تهران گفت: همواره طومارى كه از ماتبات با مديران دفتر خود بنده وجود دارد. اما جواب به اين درخواست‌ها و طومارها مهم است كه جواب مساعدى به آنها داده شده است .
وى افزود: درست است كه چند هزار مركز سوئيچ وجود دارد و كانال‌هاى آن در اختيار وزارت پست است اما بدين مفهوم نيست كه هيچ شنودى اتفاق نمى‌افتد. به عبارتى شنود يك طرق جاسوسى است كه ديگر ما مسوول آن نيستيم . در دنيا نيز مكالمات انجام شده در تلفن محرمانه تلقى نمى‌شود البته تا آنجا كه امكانات داشته باشيم و با وجود تمهيدات بايد ميزان آن‌را به حداقل برسانيم .
دكتر معتمدى در خصوص مطرح شدن مجتمع صنعتى رفسنجان گفت: اكنون 5 الى 6 دستگاه نظارتى وجود درد كه هر كدام با يك نامه مى‌توانند جلوى آن‌را بگيرند. مديرعامل شركت مخابرات ايران نيز ليسانس تكنولوژى آموزشى نداشته بلكه ليسانس تكنولوژى صنعتى دارند. با توجه به اساسنامه جديد هم لازم است يكى از اعضا هيات مديره غيرفنى باشد و در برنامه‌ريزى‌ها كمك كننده باشد.
وى در خصوص مناقصات باطل‌ شده تاكنون نيز گفت: مجموعه وزارت پست، مجموعه سالمى است. و در مورد مناقصات اخير هم كه 2 الى 3 بار باطل شده اين مورد درست است كو چون مناقصه غلط است نبايد انجام شود؛ در اين امور كه احساس خطر كنيم وارد مى‌شويم.
وزير پست در خصوص قيمت‌ها و تعرفه‌ها كه همواره گفته مى‌شود گران‌ترين قيمت‌ها مربوط به ايران است، گفت: بايد جلسه‌اى با كميسيون مربوطه گذاشته شود چرا كه بنده با توجه امضا كتبى سازمان مديريت و سازمان حمايت از مصرفه كننده، قيمت‌ها را اعمال كرده‌ام .
وى با اشاره به 24 ميليون هزينه اضافه در يكى از مناقصات گفت: با وجود ضوابط و بازرسى اين امر امكان ندارد و اگر باشد به دادگاه كشيده خواهد شد اگر چنين چيزى نيز باشد، بنده نيز مدعى خواهم بود.
معتمدى در خصوص نصب تعداد محدودى از آنتن‌هاى BIS كه 300 مورد آن را مشاور پيشنهاد داده گفت: اكنون 600 آنتن BTS نصب شده كه 25 مورد آن در نصب‌هاى اخير است . وى در پايان گفت: اگر نمايندگان لطف كردند و راى اعتماد دادند در اين سنگر ادامه خواهم داد و اگر نظر به عدم راى اطمينان بود از همه التماس دعا دارم و از همه نمايندگان مردم حلاليت مى‌طلبم .
گفتنى است معتمدى با كسب 142 راى از 214 را ماخوزه هم‌چنان وزير پست و تلگراف و تلفن باقى ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا