تکنولوژی

اهداى جايزه صلح نوبل به شيرين عبادى در صدر اخبار

بخش خبر ITiran – اهداى جايزه صلح نوبل به شيرين عبادى وکيل و مدافع حقوق بشر و فعال در امر حقوق ودکان و زنان با واکنش هاى گسترده اى از طرف محافل خبرى خارجى روبه رو شده و اين در حالى است که صدا و سيماى جمهورى اسلامى همچنان در اين مورد سکوت کرده است.
به گزارش آى تى ايران در حالى که بسيارى از شبکه هاى راديو و تلويزيونى از صبح امروز خبر مربوط به اهداى معتبرترين جايزه نوبل را به شيرين عبادى در صدر اخبار خود قرار داده اند و مصاحبه عصر امروز وى به صورت مستقيم از دهها شبکه تلويزيونى مثل سى ان ان و يورو نيوز پخش شد ، تلويزيون ايران و سايت اينترنتى آن هنوز خبر کوتاهى را هم در مورد اين رويداد منعکس نکرده است.
در هنگام تنظيم اين خبر بيش از 400 خبر در سايت هاى اينترنتى ه عمده آن ها معتبرترين سايت هاى اينترنتى هستند منتشر شده است .
اهداى نوبل امسال به شيرين عبادى در حالى انجام گرفت که پيشتر نام وى در ميان نامزدهاى اصلى ديده نشده بود و حتى خود وى تا آخرين لحظه از کانديداتورى خود خبر نداشت.
پيشتر همه کارشناسان پيش بينى مى کردند که نوبل امسال به دليل شرايط وخيم پاپ به او تعلق مى گيرد اما نه او و نه لولا رييس جمهورى برزيل و نه واسلاو هاول رييس جمهور سابق چک نتوانستند اين جايزه يک ميليون 300 هزار دلارى را که ميلياردها دلار ا رزش غير مادى دارد را از آن خود سازند.
از جمله آخرين واکنش ها تبريک پاپ ژان پل دوم به شيرين عبادى ، تبريک خوير سولانا ، انتقاد لخ والسا رييس جمهور سابق لهستان و اشتباه خواندن اهداى جايزه نوبل به يک ايرانى، ابراز خوشحالى رمضان زاده سخنگوى دولت ايران و … است .

اخبار مربوط به جايزه صلح نوبل به گزينش گوگل نيوز

اخبار شبکه يک سيما در ساعت 7 در آخرين خبر کوتاه خود و بعد از خبر بهره بردارى از 5 پروژه آبرسانى گفت: کميته نوبل جايزه صلح خود را به خانم عبادى اهدا کرد اين جايزه معادل 1 ميليون و 300 هزار دلار است که به افراد مختلف اهدا مى شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا