تکنولوژی

کمک 168 ميليون دلارى مرد اول مايکروسافت براى کنترل مالاريادرآفريقا

بخش خبرITiran – بيل گيتس پولدارترين مرد جهان 168 ميليون دلار به تلاش براى از کنترل بيمارى مالاريا اختصاص داد و اعلام کرد که دنيا بايد در اين زمينه سخت گيرانه تر عمل کند تا اين بيمارى که سالانه جان بيش از يک ميليون نفر را مى گيرد به کتنرل در آيد.
مدير شرکت مايکروسافت که در هنگام بازديد از جنوب آفريقا و در بازديد از موزامبيک سخن مى گفت تاکيد کرد: مالاريا در کنار ويروس اچ آى وى / ايدز بزرگترين قاتل آفريقايى هاست به طورى که فقط روزانه سه هزار کودک در روز به همين دليل جان خود را از دست مى دهند.
بيل گيتس در حالى اين سخنان را به زبان مى آورد که تنها يک روز قبل از سوى مجله فوربس براى چندمين سال متوالى به عنوان پولدارترين مرد آمريکا معرفى شد.
تخمين زده مى شود دارايى اين رييس 47 ساله غول نرم افزارى مايکروسافت بالغ بر 46 ميليارد دلار باشد و به همين دليل او براى دهمين سال متوالى به عنوان پولدارترين مرد آمريکايى دست مى يابد.

هر چند بخت و اقبال از اين مرد آمريکايى رخت برنبسته اما دارايى او به نسبت سال 1999 که بالغ بر 85 ميليارد دلار بود ، بيش از نصف کاهش پيدا کرده است.
به نوشته مجله فوربس که اين آمار را منتشر کرده پولداران آمريکايى بالغ بر955 ميليارد دلار مى شود.
در ميان پولدارترين مردان آمريکايى افراد ديگرى از دياى دات کام هم به چشم مى خورند ، نخست در رده سوم پل آلن همشاگردى بيل گيتس و مديراجرايى شرکت مايکروسافت با 22 ميليارد دلار سرمايه و در رده نهم لرى اليسون مدير 59 ساله شرکت اوراکل با 18 ميليارد دلار سرمايه و بالاخره در رده دهم مايکل دل مدير 38 ساله شرکت دل با 13 ميليارد دلار سرمايه قرار دارند.
همچنين جف بزوس صاحب سايت بزرگ خريد وفروش آنلاين آمازون که توانسته در عرض مدت کوتاهى دارايى خود را از 3 ميليارد دلار به 5 ميليارد دلار برساند در رده 37 پولدارترين ها قرار دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا