تکنولوژی

فرستندگان اسپم در انگليس مجرم شناخته مى شوند

بخش خبر ITIran – روز پنجشنبه گذشته انگليس به عنوان دومين کشوراروپايى نايل شد که ارسال ايميل هاى ناخواسته را به عنوان يک جرم به حساب مى آورد.
به گزارش رويتر ايميل هاى ناخواسته امروزه به شکل وسيعيبه موبايل ها و صندوق پستى ها روى آورده اند و عموما قول ثروتمند شدن و وامهاى ارزان خانه و زندگى بهتر را مى دهند.
به گفته منابع مطلع پيام هاى ناخواسته بيش از نيمى از ايميل هاى ارسال شده را در بر مى گيرد و مثل بلايى براى اتلاف وقت و هزينه کاربران اينترنتى در هر جايى نازل مى شود.
بر طبق قانون جديد انگليس اسپمرها اگر در دادگاه مجرم شناخته شوند بايد به ازاى هر ايميل ناخواسته جريمه اى معادل 8.057$ بپردازند ،.اين جريمه از طرف هيئت منصف دادگاه تعيين مى گردد.
البته بر طبق اين قانون جديد که توسط وزير ارتباطات انگليس به نام “استفان تيمز” مطرح گرديد، اسپمرها زندان نمى روند.
در اين قانون ايميلهاى ناخواسته بدين صورت تعريف شده است :هر پيغامى که براى مشتريان بدون کسب رضايت اوليه در ارتباطات با مشترى فرستاده شود ايميل ناخواسته نام مى گيرد.
يک کارشناس دررابطه با اين موضوع مى گويد: تصويب اين قوانين در حقيقت تلاشى است براى جلوگيرى از آزار و اذيتى که از طريق پيام هاى ناخواسته به کاربران تحميل مى شود.
بر طبق قوانين انگليس اين قانن از اول سپتامبر قابل اجراست
در سال گذشته اتحاديه اروپا دستورى را تصويب کرد و قانونگذاران ايتاليايى نيز در اين ماه قانون جديدى را تصويب کردند که جريمه اسپمرها 101.600$ و همچنين حداکثر سه سال زندان مى باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا