تکنولوژی

راه اندازى شبکه اطلاع رسانى کتاب ايران

بى بى سى فارسى – يك موسسه فرهنگى در ايران، براى نخستين بار اقدام به راه اندازى شبکه اطلاع رسانى کتاب، با هدف انتشار تازه ترين خبرهاى حوزه نشر به مخاطبان عام که دسترسى به اينترنت دارند کرده است.
اين موسسه که فرانشر نام دارد، در كنار اطلاع رسانى، به فروش كتابهاى داخلى و خارجى از طريق اينترنت نيز مى پردازد که اگرچه در خارج از ايران امرى رايج است، اما در داخل اين کشور، حرفه اى نسبتا جديد محسوب مى شود.
در شبکه اطلاع رسانى کتاب ايران، اطلاعات و اخبار کتاب هاى داخلى و اطلاعات فنى کتابهاى روز، به همراه چکيده آنها ارائه مى شود.
اين بخش شامل اخبار گفتگو، گزارش، نقد كتاب، معرفى كتاب، برگهايى از يك كتاب در حال انتشار و پرفروشترين هاى سايت است.

هنوز راسته کتاب فروش ها حرف اول را مى زند
در حالى كه همچنان در ايران مردم براى خريد كتاب يا کسب اطلاع از تازه ترين عنوان هاى منتشره به مركز شهر، خصوصا مراكز كتاب فروشى خيابان انقلاب مراجعه مى كنند، آمار خريد و فروش كتاب از طريق اينترنت در جهان به طور شگفت انگيزى رو به افزايش است و حتى به عقيده برخى منابع، سهولت خريد اينترنتى بر متقاضيان کتاب افزوده است.
با اين وجود، در ايران نيز کتاب فروشى هاى اينترنتى اندک اندک راه خود را به داخل خانه ها باز مى کنند اگرچه برخى موانع بر سر راه آنها وجود دارد.
در ايران کارت هاى اعتبارى هنوز رايج نشده که همين امر تا حد زيادى در راه خريدهاى اينترنتى مانع ايجاد مى کند.
اما با اين وجود، اخيرا تعدادى سايت به منظور تسهيل خريد و فروش كتاب از طريق اينترنت در داخل ايران راه اندازى شده است.
به دليل رايج نبودن کارت هاى اعتبارى، خريداران كتاب از اين سايت هاى اينترنتى، يا هنگام تحويل كتاب هزينه آن را مى پردازند يا قبل از دريافت كتاب وجه مورد نظر را به حساب بانكى معرفى شده از طريق شبكه هاى فروش كتاب اينترنتى واريز مى كنند.
شبكه اطلاع رسانى كتاب ايران نيزاز طريق بخش تازه هاى نشر امکان سفاش تازه ترين کتب فارسى و خارجى از طريق اين سايت را براى ايرانيان در داخل و خارج از ايران فراهم كرده است.
اين سايت علاوه بر خدمات ارسال رايگان كتاب به آدرس هاى داخل ايران و دريافت بن كاغذى و كارت كتاب كه در ايران رايج است، بن الكتريكى را نيز معرفى کرده که يک نوع ايجاد اعتبار براى سفارش کتاب توسط خريدار است.
در بخش کتابهاى خارجى نيز کاربران مى توانند کتاب هاى مورد نظر خود را سفارش دهند اما به اين شرط که در کتاب هاى مذکور آن طور که اين سايت گوشزد کرده، “شئونات اسلامى و مقررات جمهورى اسلامى” رعايت شده باشد.
شبکه اطلاع رسانى کتاب ايران همچنين حاوى اطلاعات مربوط به کتاب هاى منتشر شده در ايران در يک اخير است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تکنیک ها و ترفندهای نوین برای instagram به همراه مثال های کاربردی
    راهکارهای هوشمندانه برای اندروید Q یا اندروید ۱۰ – راهنمای آپدیت شده ۱۴۰۲
    تکنیک ها و ایده های نوین برای تبلیغات یوتیوب

    تکنیک های ارزشمند و حرفه ای درباره وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا