تکنولوژی

جمع آورى ديش‌هاى غيرقانونى اينترنت در سطح استان زنجان

طى روزهاى اخير، شركت مخابرات استان زنجان اقدام به جمع آورى ديش‌هاى اينترنت ISPها در سطح اين استان كرده است.
مهندس پژمان مقدم، كارشناس و مدير شبكه‌ى ISPهاى زنجان، در گفت و گو با خبرنگار سرويس IT ايسنا، اظهار داشت: اين ديش‌ها، ديش‌هاى تقويت كننده‌ى اينترنت هستند كه مجوز استفاده از آن‌ها از طرف مخابرات به هيچ يك از ISP هاى موجود در استان داده نشده است. اما با توجه به كيفيت و سرعت پايين در ديتاى دريافتى از مخابرات و همچنين هزينه بالاى آن، مسوولان ISPها ناگزير به استفاده از اين ديش‌ها مى‌باشند.
وى، با اعلام اين مطلب كه اعمال فيلترينگ با توجه به مصالح كشور امرى رايج است آن را توجيح مناسبى براى جمع آورى ديش‌ها ندانست و افزود: از لحاظ فنى مى‌توان با استفاده از يك Public Proxy فيلترهاى موجود را از ميان برداشت و به سهولت به سايتها واطلاعات مورد نظر دسترسى پيدا كرد.
همچنين محمد جليلى، مدير عامل شركت خدمات اينترنت و كافى نت آفتاب و مهتاب، پيشنهاد ارائه‌ى مجوز براى ديش‌هايى با قابليت ارسال 4 مگا بيت بر ثانيه و دريافت 20 مگا بيت بر ثانيه، از سوى مخابرات را با توجه به تعداد اندك كاربران اينترنت و هزينه‌ى بالاى آن پيشنهادى غير معقول ارزيابى كرده و عنوان كرد: چنين پهناى باندى در زنجان كاربرى ندارد و احراز چنين شرايطى براى ISPها، 20 سال طول مى‌كشد.
و در خاتمه از ارائه‌ى خطوط ديتا توسط مخابرات در صورت برخوردارى از سرعت كيفيت بالا و هزينه‌هاى منصفانه آن استقبال كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا