تکنولوژی

گوگل و قابليت هاى جديد

بخش مقاله ITiran – نو آورى هاى گوگل ستاره جستو گرهاى اينترنتى ادامه دارد و در جديدترين آنها افزودن قابليت هاى جديدى به نوار ابزار اين جست و جو گر از جمله ابزارهاى تکميلى را د رد ست دارد که آخرين آن شامل (pop-up-ad zapper) و دگمه blog this است .
دگمه ضد pop up همچنان که از نامش پيداست از بالاآمدن صفحات کوچک معمولا تبليغاتى جلوگيرى مى کند . blog this نيز امکانى است که شما هرسايتى را که بازديد کرديد مطالب جالب آن را در وبلاگ خود نقل کرده و لينک دهيد. قابليت جست و جو نيز مثل قبل ويژگى اصلى اين نوار است.
نوار جديد ابزار گوگل از اين آدرس قابل دريافت است:
toolbar.google.com/index-beta.php
مسئولان گوگل ادعا مى کنند که امکان جديد zapper Pop- up ads بسيار استادانه طراحى شده و در صورت کارکرد از تمامى تبليغات ناخواسته به صورت pop up جلوگيرى مى کند.
به علاوه اين ابزار به شما اجازه مى دهد سايتهاى اين آگهى ها را به صورت يک ليست سفيد از سايتها جمع کنيد و ببينيد ، در حاليکه مسدود کننده هم آنها را خنثى نکرده باشد.
واما کار ويژه پرکننده هاى خودکار جديد اين است که به شما اجازه مى دهد خودبه خود وارد يک وب سايت شويد؛ زمانى که از قبل اسم ، آدرس ، اطلاعات کارت اعتبارى خود را ثبت و انتخاب کرده ايد. البته اين اطلاعات در کامپيوترى که استفاده مى کنيد ذخيره مى شود ، نه بر روى سرور گوگل.
دکمه ” بلاگ ديس” نتيجه استفاده يک بلار از گوگل در چند ماه گذشته براى ساختن وبلاگ است. کارى که نويسندگان وبلاگها مى کنند اين است که نمونه اى از مطالبى که در وب سايتهاى ديگر نوشته شده را در وب لاگ خودشان قرار مى دهند و تفسير مى کنند. حال دکمه ” بلاگ ديس” به طور خودکار هر متنى که درسايتهاى ديگر برجسته کنيد را در وبلاگ شما به همراه يک لينک که اصل اين مطلب از کجاست را کپى مى کند.البته کاربر براى داشتن اين، نياز به يک اشتراک در blogger.com دارد.
ميله گوگل فقط با اينترنت اکسپلورر 5.0 به بالا کار مى کند. اين به صورت رايگان براى کاربران طراحى شده است تا از ترافيک جستجوى گوگل کم کند. گوگل درامد خود را از طريق آگهى هايى که به همراه نتايج جستجوها نشان مى دهد بدست مى آورد.

ادعاى آلتاويستا
تحت مالکيت جديد—پس از شکاف خدمات Inc ، شرکت موتور جستجوگر پرداخت به ازاى هر کليک، که آنرا در آوريل خريدارى کرد؛ سايت جستجوگر AltaVista عکسهاى سايت ، صدا و تصاوير را در راهنماى خودش گسترش داد. اين شرکت هم اکنون ادعا مى کند بزرگترين راهنماى جستجوگر چندرسانه اى آن لاين را با 540 ميليون عکس و 11ميليون فايل تصوير و صدا عرضه مى کند. کاربران امروزه مى توانند از طريق اين راهنما اندازه فايلها که اغلب کيفيت عکسها و صداها را نشان مى دهد ، جستجو کنند.
images.altavista.com
audio.altavista.com
video.altavista.com

منبع : واشنگتن پست

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تکنیک های ارزشمند درباره انتشار محتوای تولید شده | آموزش گام به گام گفت:

    ترفند ها و تکنیک های نوآورانه برای کسب و کار
    ترفندهای سریع و آسان در مورد تولید محتوا حرفه‌ای | آپدیت نهایی ۱۴۰۲
    ترفندهای ارزشمند و حرفه ای درباره ارائه محتوا | راهنمای آپدیت شده جدید

    آموزش قدم به قدم از مبتدی تا پیشرفته تولید متن توصیف نامه + فوت و فن موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا