تکنولوژی

اخبار IT باشگاه سيب

اوراکل سرويس جديدى ارائه مى دهد.
باشگاه سيب – شرکت اوراکل اعلام کرد يک سرويس Free host را براى برنامه نويسان و شرکتهاى مستقل نرم افزارى که ازسرويس پرتال اوراکل استفاده مى کنند ايجاد خواهد کرد تا بتوانند برنامه هاى تحت وب خود را به طور مشترک مورد بررسى قرار دهند.
با استفاده از اين سرويس پرتال که از مرکزپرتال شرکت اوراکل قابل دسترسى است، شرکتهاى سازنده سايتهاى پرتال و نرم افزارهاى مختلف مى توانند برنامه ها و محتويات آنها را به طورمشترک با ديگر برنامه نويسان مورد بررسى قرار دهند.
منبع. :Information week

پنتاگون به روز مى شود!
وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد که قصد دارد جنگ افزارهاى فوق مدرن، حساسه هاى مورد استفاده درصحنه هاى جنگ و ديگر سيستم هاى ارتباطى خود را در طول 5 سال آينده به يک پروتکل به روزشده اينترنتى متصل کند.
يکى ازمسئولان پنتاگون اعلام کرد که پروتکل مورد استفاده فعلى با نام IPV 4 که حدود يک دهه پيش در وزارت دفاع اين کشور اختراع شد درحال پاسخگوى نيازهاى تکنولوژيک نيروهاى مسلح نيست و از مشکلات امنيتى جدى نيز بخوردار است. وى اعلام کرد که پنتاگون قصد دارد درقالب يک برنامه 5 ساله پروتکل جديدى را به کار بگيرد تا پاسخگوى حجم زياد اطلاعات مورد نياز در آينده باشد. استاندارد جديد که IPV 6 نام دارد به يکپارچه سازى داده هاى مختلف وزارت دفاع در مورد سلاح ها، هواپيماها، و سيستم هاى ديجيتالى کمک شايانى خواهد نمود. گفتنى است که نسخه اوليه پروتکل اينترنتى جديد تا سال 2008 عرضه خواهد شد.
منبع. :The Age

ويروس جديد Naco.F
ويروس جديد Naco.F امنيت کاربران اينترنتى را تهديد مى کند. به گزارش بخش خبر باشگاه اينترنتى سيب اين ويروس که از انواع کرمهاى کامپيوترى است، اولين بار در تاريخ 12 ژوئن مشاهده شده است.
اين ويروس در راستاى وظيفه خود که از کار انداختن سيستمهاى امنيتى رايانه ميزبان است، اقدام به ايجاد اختلال در برنامه هاى ضد ويروس و Firewall مى کند. گفتنى است ويروس مذکور از طريق email و بوسيله يک فايل ضميمه بنام CSRSS.EXE منتشر مى شود.

حضور Transmeta درچين
شرکت تراشه سازى آمريکايى Trans meta اعلام کرد قصد دارد فعاليتهاى خود را به خارج از آمريکا گسترش دهد و در چين و اروپا سرمايه گذارى کند.
برطبق توافق اين شرکت با يک شرکت چينى سيستم عامل Midori که نسخه اختصاصى Trans meta از سيستم عامل لينوکس است بر روى تلفنهاى همراه و وسايل مشابه در چين و ديگر کشورهاى حوزه آسيا – اقيانوسيه نصب خواهد شد. گفتنى است که سيستم عامل Midori Linux که درمارس 2001 به بازار آمد داراى قابليت هايى افزون بر سيستم عامل لينوکس است.

منبع : SilliconValley

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا