تکنولوژی

اطلاع رسانى IT، مردم را با حقوق مجازى خود آشنا مى‌كند

ايسنا – رسانه‌ها در اطلاع رسانى حوزه‌ى فناورى اطلاعات با ارتقاى سطح دانايى جامعه نسبت به اين موضوع، الگوهاى مصرف براى بازار اين حوزه را ايجاد و افراد را با حقوق انفورماتيكى و مجازى خود آشنا مى‌كنند.
كوروش شمس، روزنامه‌نگار حوزه‌ى فناورى اطلاعات، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس IT خبرگزارى دانشجويان ايران، با اشاره به رشد تصاعدى استفاده از خدمات روزنامه‌نگاران IT در كشور و عمومى‌تر شدن اطلاعات توليد شده در اين حوزه، افزود: تا پيش از گسترش بحث IT در مطبوعات ايران، به نظر مى‌رسيد كه فعالان اين بازار اعم از كارشناسان و صاحبنظران در يك حصار و جدا از عموم جامعه قرار گرفته بودند، اما به تدريج با توسعه‌ى فرهنگ ICT توسط رسانه‌ها مردم آموختند كه بايد از اين تكنولوژى براى بازدهى بيشتر در زمينه‌هاى مختلف زندگى استفاده كنند.
وى با تاكيد بر تاثير رسانه‌ها به خصوص روزنامه نگاران IT بر روى نهادهاى قانونگذار و تصميم گيرنده در كشور، گفت: فشارهاى طيف وسيع روزنامه‌نگاران اين عرصه در مورد مصوبه‌ى شوراى عالى انقلاب فرهنگى در استفاده از اينترنت، اين شورا، وزارت پست و نهادهاى مختلف از جمله مجلس را مجبور به اظهار نظر و واكنش كرد.
وى، افزود: حمايت از بخش خصوصى براى به عهده گرفتن عرصه‌هاى كارى در حوزه‌ى ICT و ايستادن در برابر دولت براى دريافت حقوق و وادار كردن آنها به واگذارى امور به بخش خصوصى در يك طيف مناسب، از ديگر تاثيرات اطلاع رسانى در اين حوزه مى‌باشد. اين تحليل‌گر حوزه‌ى فناورى اطلاعات، خاطر نشان كرد: ادامه‌ى روند توسعه اين عرصه در نهايت با ايجاد پديده‌اى نو با نام روزنامه‌نگارى مجازى به جايى ختم خواهد شد، كه تمايل براى استفاده از مدياهاى چاپى كاسته و در نهايت كاهش تيتراژ مطبوعات را در پى خواهد داشت و مردم با اجبار در استفاده از ابزارهاى ارتباطى براى دريافت خدمات اطلاع رسانى، توفيق اجبارى به سمت تسعه‌ى IT پيدا خواهند كرد.
شمس، تصريح كرد: ورود هر پديده‌ى جديد با ترس مردم مواجه مى‌شود، لذا از بين بردن ترس حاكم بر جامعه از مديران تا قسمت‌هاى انتهايى هرم نسبت به ورود اين پديده جديد در كشور و كاستن استحكاك و مقاومت‌هاى داخلى در برابر اين پديده، هم‌چنين ايجاد ضمانت اجرايى بر سرعت توسعه‌ى تكنولوژى اطلاعات و ارتباطات و سلامت آن برعهده رسانه‌ها و جرايد مى‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نکته ها و ترفندهای طلایی درباره پاراگراف‌های طولانی که باید بدانید گفت:

    آموزش کامل و جامع بدون جزییات به درد نخور درباره انواع چک لیست
    ایده ها و راهکارهای کلیدی برای در مورد نکات تولید محتوا
    الزامات و ممنوعیت ها در مورد استراتژی محتوای حقوقی | قبلا تجربه شده

    آموزش جامع و کاربردی درباره جذب فالوور

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا