تکنولوژی

مدير مسوول ايران نيوز:محدود كردن اينترنت و ماهواره راه‌گشا نيست

ايسنا – اطلاع‌رسانى بدون جناح‌بندى در شرايط فعلى وجود ندارد، به خصوص در بحران‌هاى دانشجويى اخير رسانه‌ها بر همين مبنا وارد عمل شده و از ديدگاه خود به قضيه نگاه مى‌كنند و وجود اطلاع‌رسانى بدون جناح‌بندى تقريبا خواب و خيال است.
دكتر محمد سلطانى‌فر، استاد ارتباطات دانشكده‌ى خبر و مدير مسوول روزنامه‌ى ايران نيوز، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس IT خبرگزارى دانشجويان ايران، در ارزيابى خود در رابطه با عملكرد بدون جناح‌بندى رسانه‌هاى مختلف در حوادث اخير دانشجويى با بيان اين مطلب، اظهار داشت: با گسترش و تعدد رسانه‌ها مخاطبان در معرض اطلاع‌رسانى صحيح و غير جناحى قرار ندارند و حتى رسانه‌ى ملى كشور نيز به تبع همين ديدگاه اخبار را به گونه‌اى جناحى و برخواسته از ديدگاه خود منتقل مى‌كنند. وى، افزود: مسير انتخاب در رسانه باعث مى‌شود كه مردم و مخاطبان با شناخت از رسانه مورد نظر خود،‌ اطلاعات را انتخاب و سعى كنند تا با مراجعه به رسانه‌هاى مختلف در مورد صحيح يا غلط بودن مطالب و اخبار منعكس شده، تصميم‌گيرى كنند.
وى، تصريح كرد: در چنين شرايطى رسانه‌ى ملى كه وظيفه‌ى خطيرى نسبت به ساير رسانه‌ها از جهت اطلاع‌رسانى برعهده دارد بايد فراى جناح‌بندى و ارائه‌ى نقطه نظرات جناحى، به انعكاس اخبار بپردازد.
وى، در رابطه با محدود كردن دسترسى مردم به رسانه‌هاى نوين مانند اينترنت و ماهواره، خاطرنشان كرد: محدود كردن دريافت اطلاعات از طريق فيلترگذارى يا پارازيت انداختن، شايد كمى بستر را محدود كند، اما خيلى موفقيت‌آميز نيست و بايد توجه داشت كه اينترنت و ماهواره تنها بستر موجود نيست و علاوه بر آنها رسانه‌هاى مختلفى مانند راديو تامين كننده نيازهاى خبرى مخاطبان هستند كه امكان كنترل و محدود كردن قانونى آنها وجود ندارد.
وى، در پايان افزود:‌هر چند كه اين رسانه‌ها ديدگاه و نظر شخصى خود را براى انتقال اطلاعات دنبال و مطرح مى‌كنند اما محدود كردن و فيلترگذارى و پارازيت انداختن آنها تقريبا امكان‌پذير و موثر نيست.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. راهکارها و ترفندهای هوشمندانه برای پنالتی گوگل – آموزش قدم به قدم گفت:

    اسرار موفقیت در اکانت لینکدین که ضروری است در نظر بگیریم
    ایده ها و ترفندهای نوین برای بلاگنویسی + اسرار موفقیت
    آموزش های لازم و ضروری درباره سایت آگهی های رایگان | آموزش قدم به قدم

    ترفندها و راهکارها برای گوگل ادرودز

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا