تکنولوژی

موج حملات هکرى به لينوکس

موج جديدى از حملات هکرها به سيستم عامل لينوکس باعث رشد انفجارآميز اين گونه حملات شده است.
گزارش جديد مرکز تحقيقات MI2g حاکى است سرورهاى تحت ويندوز در همين زمان آسيب کمترى ديده اند ولى چشمان هکرها عليه لينوکس و سيستم هاى اوپن سورس بمراتب افزايش يافته است.
بر اين اساس رقم 19208 نقض امنيتى در سرورهاى لينوکس رکورد بى سابقه اى است که اين سيستم را مورد تهديد جدى قرار داده است.
اين در حالى است که کنتورها رقم 3801 حمله و نقض امنيتى روى سرورهاى ويندوز را مورد تاييد قرار مى دهد. به ساير سيستم عامل ها از جمله يونيکس نيز 2275بار حمله موفقيت آميز شده است.
طبق اين گزارش بيشترين تعداد حملات به سرورهاى مستقر در انگليس و امريکا شده است که مى توان يکى از دلايل آن را حملات اخير به اين دو کشور به عراق و موج نارضايتى هکرها از جنگ در عراق برشمرد. اما هنگامى که در ماه ژانويه کرم اسلامر اينترنت را در نورديد در آن زمان ميزان حملات ثبت شده به سرورهاى ويندوز 53درصد شمارش شد ولى حملات به لينوکس نرخ 34درصدى را با خود يدک کشيد. به همين دليل دادن يک تحليل کلى درباره اين که کدام سيستم عامل بهتر است و کدام بدتر، همگان از جمله کارشناسان را به شک و ترديد انداخته است.
دکتر ماتامى رئيس MI2g سه دليل را به عنوان رمز موفقيت حملات به لينوکس بر مى شمارد: دليل اول مديريت پيکره بندى سرور است که با ورود اسکنرهاى قوى و ابزارهاى خودکار حمله مى توان سرورهاى لينوکس را بمراتب دچار خدشه ساخت. دومين دليل فقدان ابتکار عمل از جانب يک شرکت مانند مايکروسافت آن هم زمانى که لينوکس به آن حمله مى شود. يعنى فرد يا شرکت خاص مسووليت پاسخگويى و دادن پس دستور را ندارد و راهبران واقعا گيج مى شوند و اگر دان خود را به روز نکنند از قافله عقب مى مانند و به ماشين هايشان حمله مى شود.
نکته سوم وجود تصور غلط در مردم که فکر مى کنند لينوکس و يونيکس را فقط حکومت ها استفاده مى کنند تا از هزينه هاى سنگ ين ويندوز فرار کنند و براى همين سيستم ها را به امان خدا ول کرده و هزينه دادن آموزش هاى حرفه اى به افراد را کنار گذاشته و در نتيجه راهبران بى سواد سوار بر سيستم شده و اين افتضاحات را به بار مى آورند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تکنیک ها و ترفندهای نوین برای داستان سرایی در بازاریابی
    راهنمای کامل و جامع درباره صفحه اکسپلور اینستاگرام + نمونه های کاربردی
    اسرار موفقیت در نظرات مخرب

    ایده ها و راهکارهای نوآورانه برای عنوان سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا