تکنولوژی

آينده مجازى براى آثار تاريخى

در اين شيوه، موزه بريتانيا با استفاده از شيوه اسکن ليزرى، نمونه هايى ديجيتال از کتيبه هاى سفالى شکننده که مربوط به دوران باستان در عراق است درست کرد.
دکتر ايروينگ فينکل، از مسئولان بخش خاورنزديک در موزه بريتانيا، گفت اين شبيه يک دستگاه فتوکپى است، که ميليون ها بار قويتر شده است.
پس از اسکن کردن شى مورد نظر، يک تصوير سه بعدى درست مى شود که مى توان آن را در سايت اينترنتى گذاشت.
از اطلاعات به دست آمده همچنين مى تان براى ايجاد يک کپى دقيق از اصل تصوير با استفاده از يک روبات، استفاده کرد.
دکتر فينکل به بى بى سى گفت: فرض کنيد که يک قالب پنير داريد. دستگاه را روشن مى کنيد و ليزر، اين قالب پنير را به صورت سه بعدى براى شما مى برد.
فکر استفاده از اين روش سال گذشته آغاز شد، در آن هنگام، متصديان موزه اى در عراق درخواست کردند که از روى هزار کتيبه سفالى، بدل تهيه شود تا از آنها براى تزيين نمايشگاه جديدى در موصل استفاده شود.
اين کتيبه ها که هزاران قطعه آن در موزه بريتانيا وجود دارد، شامل حکاکى هاى بسيار ريز به خط ميخى است. از جمله نوشته ها ى روى اين کتيبه ها، فرهنگ لغات، داستان هاى تخليلى و فهرست محصولات زراعى است.
بدل سازى از روى اين کتيبه ها، با استفاده از شيوه سنتى قالب گيرى سال ها طول مى کشيد، ولى با شيوه ليزرى جديد ظرف چند هفته اين کار انجام مى شود.
انتظار مى رود که نتايج اين آزمايش به زودى حاصل شود. دکتر فينکل گفت در صورتى که معلوم شود آزمايش ها موفقيت آميز بوده است، بسيارى از مجموعه هاى موجود در موزه، از طريق اينترنت هم قابل نمايش خواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفندهای حرفه ای درباره famous content producer
    ایده های ارزشمند در مورد کمپین بازاریابی محتوا – آموزش گام به گام
    نکات ضروری برای قالب جنه فارسی (با مثال های کاربردی)

    راهکار ها و تکنیک های خلاقانه برای آموزش گیمیفیکیشن در ۶ گام به همراه مثال های کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا