تکنولوژی

بازى هاى ويديويى مهارت بصرى را تقويت مى کند

بى بى سى – علاقه مندان به بازى هاى ويديويى بهانه تازه اى براى دنبال کردن اعتياد خود يافته اند.
دانشمندان آمريکايى دريافته اند کسانى که مرتب از بازى هاى ويديويى استفاده مى کنند، در مقايسه با ساير مردم از مهارت هاى بصرى بسيارى بيشترى برخوردارند.
محققان نشان دادند که اين افراد به خصوص در يافتن جزئيات در يک صحنه شلوغ و گيج کننده مهارت دارند و در مقابل عواملى که باعث پرتى حواس مى شود مقاوم تر هستند.
شان گرين و دفنى باولير، دانشمندانى که اين مطالعه را انجام دادند همچنين توجه شدند که مهارت هاى بصرى افراد حتى با انجام بازى هاى ويديويى در سطح محدود تقويت مى شود.
آنها در رشته اى از آزمون هاى روانى که مهارت هاى اوليه بصرى را اندازه گيرى مى کند، بازيگران را در مقابل افراد معمولى قرار دادند. افرادى که به بازى هاى ويديويى عادت دارند در تمام ابعاد آزمون، بهتر از افراد ديگر عمل کردند. براى اطمينان از اين که اين بازى هاى رايانه اى هستند که باعث تقويت مهارت هاى بصرى افراد مى شوند، از افراد مورد مطالعه خواسته شد پاى بازى هاى گوناگون بنشينند و سپس بار ديگر توانايى هاى آنها مورد آزمايش قرار گرفت.
افراد دو بازى مختلف را آموزش ديدند. يک گرو به انجام بازى “نشان افتخار” با موضوع تيراندازى در جنگ جهانى دوم مشغول شد و گروه دوم به انجام بازى کلاسيک پازل “تتريس” پرداخت.
دو گروه پس از ده روز و روزى يک ساعت بازى، بار ديگر مورد آزمايش قرار گرفتند. بهبود مهارت بصرى و ميزان دقت کسانى که با “نشان افتخار” بازى کرده بودند بسيار بيش از گروه ديگر بود. گروه دوم تقريبا هيچ بهبودى نشان نداد.
محققان در مقاله علمى خود در نشريه “نيچر” نوشتند: “هرچند ممکن است چنين به نظر برسد که بازى هاى ويديويى نياز به فعاليت ذهنى ندارند، ولى اين بازى ها تغييرات اساسى در دقت بينايى افراد به وجود مى آورد.” اين مطالعه به دستور موسسه ملى بهداشت آمريکا (NIH) انجام شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. راهکارها و ترفندها برای سایت های بازاریابی داخلی
    نکات تجربه شده در مورد جذب کاربری – آپدیت ۱۴۰۲
    روش های کلیدی برای کارت ویزیت فیلمبرداری

    نکته ها و ترفندهای طلایی در مورد ارتباط با وبکده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا