تکنولوژی

تعدادى از خدمات دهندگان اينترنت در دادگاه حاضر شدند

بخش خبر ITiran – تعدادى از خدمات دهندگان اينترنتى که طى روزهاى گذشته تجهيزات آنها پلمب شده بود روز گذشته با حضور در دادگاه به دفاع از فعاليت خود پرداختند.
به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه اتهامات نگهدارى تجهيزات ماهواره اى به خدمات دهندگان اينترنت تفهيم شد. همچنين در اين جلسه به خدمات دهندگان اينترنت که وساي آنها پلمب شده اعلام شد که مجوز وزارت پست براى خدمات دهى به وسيله ماهواره کافى نيست و نياز به مجوز ارشاد است.
در حالى که روزهاى گذشته خبر از برخورد با چند آى اس پى در تهران و قزوين و سنندج گزارش شده اخبار جديد حاکى از برخورد با چند آى اس پى در تبريز حکايت دارد.
رييس انجمن صنفى کارفرمايان اينترنتى در اين باره به ايسنا گفت که : ISPها در شرايط سردرگمى به سر مى‌برند و هنوز مشخص نيست كه بايد از وزارت پست پى‌گير مجوز باشند يا بايد شرايط سپاه پاسداران و بسيج و اداره‌ى حراست يا وزارت ارشاد را احراز كنند
وى افزود:« اين برخوردها در شرايطى صورت گرفت كه آنتن ماهواره‌هى اينترنتى و تصويرى از نظر فنى كاملا با هم تفاوت دارند، اما بدون توجه به اين مطلب و با استناد به قانون منع استفاده از تجهيزات ماهواره‌يى، مصوب سال 73 با استدلال اين‌كه اين قانون اعم از اينترنت و غيراينترنت است، تجهيزات تعداد زيادى از ISPها و حتى ICPهاى مشروط و مجاز جمع‌آورى شد و پس از انجام مذاكرات برخى از مسوولان وزارتخانه اعلام كردند كه اين برخورد با شركت‌هاى ISP نيست، بلكه با قاچاقچيان مخابراتى صورت گرفته است.
در همين حال روابط عمومى وزارت پست نى زطى اطلاعيه اى شايعه برخورد و شکايت اين وزارتخانه از آى اس پى ها در جريانات اخير تکذيب کرد. در اين اطلاعيه در عين اين که وظيفه برخورد با ISP ها در زمره وظايف وزارت پست قلمداد شده تاکيد گرديده که برخوردهاى اخير توسط اين وزارتخانه صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفندها و راهکارهای نوآورانه برای تولید محتوا ترجمه شده | آپدیت ۱۴۰۲ گفت:

    ترفندها و ایده های نوین برای موفقیت در کسب و کار – آپدیت ۱۴۰۲
    ایده های حرفه ای در مورد سئو پیج اینستاگرام
    ایده های سریع و آسان درباره گوگل دنس

    ترفند ها و تکنیک های نوآورانه برای کارت ویزیت خاص – راهنمای آپدیت شده جدید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا