تکنولوژی

يک سيستم جديد براى بالابردن سرعت دريافت فايل

بخش خبر ITiran – دانشمندان در کاليفرنيا در حال افزايش قابليت سيستمى اينترنتى هستند که قادر است فايل هاى تصويرى مثل فيلم را در کمتر از چند ثانيه رد و بدل کند.
به نوشته مجله نيوساينتيسيت Fast TCP system که توسط تيمى از محققان در انستيتو تکنولوژى کالفرنيا طراحى شدن ساختارى شبيه ديگر ارتباطات اينترنتى دارد اما بسيار سريع تر عمل مى کند.
ترافيک اينترنت توسط تى سى پى آى پى Transmission Control Protocol که دردهه 1970 گسترش داده شد انتقال مى يابد و بر شکل انتقال بسته ها طراحى شده است.
کامپيور فرستنده يک بسته را انتقال مى دهد و منتظر سيگنالى که دريافت کامل آن را تاييد مى کند مى ماند سپس بسته ديگر ارسال مى شود. اما اگر پاسخى دريافت نشود بسته دوباره و دوباره و اين بار با سرعت کمتر ارسال مى شود.همين مشکل کوچک باعث کندى ارتباط اينترنت مى شود.
در سيستم جديد اما در نرم افزارها و سخت افزارهاى کامپيوتر ارسال کننده مکررا زمان براى ارسال بسته ها سنجيده مى شود و از رسيدن و مقدار تاخير آن به طور دقيق آگاه مى شود.
آگاهى از ميزان تاخير تا اندزه بسيار زيادى موجب دقت در ارسال و انتقال اطلاعات مى شود.
محققان ده سيستم را به طور همزمان مورد آزمايش قرار دادند و متجه شدند که اين سيستم تا اندازه بسيار زيادى سرعت انتقال داده ها را افزايش مى دهد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تکنیک های ارزشمند در مورد ساخت محتوای ویدئویی
    نکات جدید و هوشمندانه برای View profile
    تکنیک ها و ایده های هوشمندانه برای تحقیق در مورد محصول + نمونه های کاربردی

    نکات و ترفندهای طلایی دربارهاشتباهات در سئو

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا