تکنولوژی

مايکروسافت غرامت مى پردازد

بى بى سى – مايکروسافت، شرکت عظيم آمريکايى فعال در بخش رايانه، داوطلب شده است تا راى حل و فصل دعاوى حقوقى عليه آن شرکت که از سوى کاربران خصوصى کامپيوتر در ايالت کاليفرنيا طرح شده است، بيش از يک ميليارد دلار غرامت بپردازد.
بر اساس پيشنهاد اين شرکت که تسليم دادگاهى در کاليفرنيا شده است، حدود سيزده ميليون کاربر رايانه در اين ايالت، شامل شرکت هاى خصوصى و اشخاص، برگه هايى را دريافت خواهند کرد که مى توانند با استفاده از آنها، تجهيزات سخت افزارى و نرم افزار کامپيوتر، از جمله در صورت تمايل محصولات مايکروسافت، را به طور رايگان يا با تخفيف خريدارى کنند.
اين پيشنهاد، که به منظور حل و فصل دعاوى عليه مايکروسافت مطرح شده، به پرونده شکايات افراد و رکت ها ارتباط دارد که مدعى شده اند اين شرکت به گرانفروشى محصولات خود مبادرت کرده و با سوء استفاده از موقعيت شبه انحصارى خود بر بخش نرم افزار کامپيوتر، مانع از رقابت سالم در اين بخش شده و سودهاى کلانى به دست آورده است.
پيشنهاد مايکروسافت در صورت موافقت قاضى پرونده قابل اجرا خواهد بود.
همزمان، دادگاه ديگرى در ايالت مريلند درخواست شرکت مايکروسافت را براى مختومه اعلام کردن دعاوى سه شرکت رقيب رد کرده است که، با استناد به قانون ضد انحصارى آمريکا، عليه مايکروسافت در اين ايالت اقامه دعوى کرده اند.
شکايات خصوصى عليه مايکروسافت جداى از پرونده شکايت دولت آمريک طرح شده که در ماه نوامبر سال 2002، بازهم با استناد به قوانين ضد انحصارى آن کشور، به دادگاه احاله شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفندها و ایده های کلیدی برای چرا دیجیتال مارکتینگ
    ترفند های کلیدی طراحی کارت ویزیت قنادی | نظر متخصصین
    تکنیک ها و ایده های هوشمندانه برای مخاطبان هدف محتوا که شما باید بدانید

    ناوبری وجهی: بهترین روش ها برای نکات سئو

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا