تکنولوژی

ارائه قابلیت AR جدید برای خرید در آمازون

آیا برایتان پیش آمده که پیچ، مهره، واشر یا وسیله مشابه دیگری در خانه داشته باشید و بخواهیم تعداد بیشتری از آن تهیه کنید اما اسم آن قطعه را ندانید؟ قابلیت AR جدید، بخش جدیدی است که آمازون اضافه کرده و می‌تواند دقیقا در همین زمینه به مشتریان کمک کند.

آمازون این بخش جدید را تقریبا بی سر و صدا برای پلت فرم موبایل مجهز به سیستم عامل آی‌او‌اس عرضه کرده است. در این بخش جدید که “Part Finder  نام دارد، کاربر با کمک دوربین گوشی خود می‌تواند عکس شی مورد نظر را  گرفته و بعد از اسکن، تحلیل و بررسی نرم افزار آمازون، آن را از سایت خرید کند.

این قابلیت به صورت رسمی عرضه نشده اما آمازون تایید کرده که همه کاربران و مشتریان طی هفته‌های گذشته به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند.

“Part Finder” با استفاده از دوربین آیفون و قابلیتهای تکنولوژی واقعیت افزوده آن قادر است اندازههای شی مورد نظر را محاسبه کند. این قابلیت در برنامه آمازون، بعد از باز کردن دوربین، کنار نوار جستجو قابل دسترسی است. در این بخش، قابلیت‌های مختلفی برای جستجوی محصولات اضافه شده که به کاربران امکان می‌دهد بدون تایپ نام، بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. تعدادی از قابلیت‌های این بخش عبارت‌اند از: جستجوی مبتنی بر تصویر محصول، پکیج اکس ری- package X-Ray،  Smilecode scanner،  AR View و غیره.

برای استفاده از  Part Finder، ابتدا باید با انتخاب آیکون، این قابلیت را اجرا کنید، بعد شی مورد نظر را روی سطح سفیدی قرار داده و کنار آن یک سکه بگذارید. این توضیحات را آمازون ارائه کرده و اعلام کرده که به این شیوه، دوربین آیفون قادر خواهد بود اندازه شی را تحلیل کند.

قابلیت Part Finder را می‌توان یکی از نمونه‌های کاربردی استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده دانست که با کمک آن می‌توان در دنیای واقعی، سایز اشیا و وسایل مختلف را با کمک دوربین گوشی ‌هوشمند به دست آورد.

اپل نیز قرار است در نسخه جدید سیستم عامل آی‌او‌اس 12 خود، قابلیت مشابهی به نام “Measure” عرضه کند که در آن کاربر می‌تواند با گرفتن دوربین به سمت عکس‌ها، علامت‌ها، پوسترها یا حتی دیگر اشیا، اندازه‌های واقعی آنها را به دست آورد.

آمازون تنها شرکتی که نیست که در حوزه تجارت الکترونیک از تکنولوژی واقعیت افزوده برای ارتقا کیفیت خرید مشتریان استفاده می‌کند. شرکت‌های دیگری نیز هستند مانند Wayfair، Houzz  و Target که می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی، اتاق‌ها و فضاها را با محصولات ارائه شده خودشان، شبیه سازی کرده و به این شیوه در انتخاب محصول مناسب به مشتریان کمک کنند.

آمازون  فعلا از ارائه این قابلیت برای پلت فرم‌ اندروید، حرفی نزده است.

منبع : TheVerge

نوشته های مشابه

‫2,987 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا