تکنولوژی

فوت‌کردن در فیلم میکرو کار درستی بود؟

تقریبا همه متولدین دهه 50 و 60 شمسی با فیلم‌های آتاری، میکرو و سگا خاطره دارند. بازی‌های جذابی که آن زمان برای ما نهایت تکنولوژی محسوب می‌شدند. اگر شما هم این بازی‌ها را به خاطر دارید حتما گیر کردن و اجرا نشدن گاه‌وبی‌گاه آنها را هم به خاطر دارید. جالب است بدانید این اتفاق در همه دنیا افتاده است و فقط ما ایرانی‌ها نبودیم که با فوت کردن در فیلم بازی (کارتریج) مشکل را حل می‌کردیم. این کار هم بین همه بازی کنندگان آن زمان رایج بوده است. اما امروز می‌خواهیم از متخصص سخت‌افزار نینتندو بپرسیم که آیا این کار درست است؟ اگر نه پس چرا جواب می‌داد و بازی بعد از فوت کردن ما به خوبی اجرا می‌شد!

شاید هیچکس در دنیا بهتر از کریستوفر گرنت پاسخ این سوال را نداند. او متخصص در سخت‌افزار بازی‌های قدیمی و مدیرعامل پلیگان است. گرنت در پاسخ به این سوال گفت که بسیاری از کاربران زمانی که بازی آنها کار نمی‌کند گمان می‌کنند گرد و خاک مانع اجرای بازی است و چندین بار در آن فوت می‌کنند و این کار را آنقدر انجام می‌دهند تا بالاخره موفق شوند. اما این کار نه‌تنها فایده‌ای ندارد بلکه مضر هم هست و ممکن است باعث شود قطرات آب دهان شما بین کانکتورهای کارتریج اتصالی ایجاد کند. همین امر می‌تواند سبب خرابی کارتریج و حتی کنسول شما بشود.

به همین دلیل نینتندو پس از مدتی پشت فیلم‌های بازی خود به وضوح نوشت که این کارتریج باید با کیت مخصوص تمیز شود.

فیلم میکرو

اما بی‌توجهی کاربران باعث شد تا مشکلات برای این کنسول‌ها بیشتر شود و نینتندو هم هشدار جدی‌تر و مستقیم بدهد و رسما اعلام کند به کانکتورهای بازی دست نزنید و در فیلم‌های بازی فوت نکنید.

اما چطور این عمل باعث می‌شود بازی کار کند؟

به گفته کریستوفر گرنت، فوت کردن شما فقط تاثیر مخرب دارد اما دلیل کار کردن بازی درواقع درآوردن فیلم و دوباره جا زدن آن است! شما بدون اینکه دقت کنید بارها و بارها کارتریج را بیرون می‌آورید و دوباره آن را نصب می‌کنید و درواقع همین کار است که باعث می‌شود در یکی از این جا زدن‌ها کنسول به خوبی کارتریج را بخواند و بازی اجرا شود. به همین سادگی! پس بهتر بود فقط بازی را در می‌آوردیم و بدون اینکه در آن فوت کنیم آن را مجدد نصب می‌کردیم تا کار کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا