تکنولوژی

فصل رونق سرمایه گذاری در هوش مصنوعی

صندوق سرمایه‌گذاران مایکروسافت Microsoft Ventures، Redmond، Wash و Software Giant’s venture Capital Arm این هفته اعلام کردند که برای سرمایه‌گذاری در دو استارتاپ حوزه هوش مصنوعی به نام‌های Agolo و Bonsai اقدام کرده‌اند. سال گذشته مایکروسافت در یک آزمایشگاه و انکوباتور تحقیقاتی مرتبط با هوش مصنوعی واقع در شهر مونترآل سرمایه گذاری کرد.

 استارتاپ Agolo، یک شرکت سازنده نرم افزار است که در شهر نیویورک واقع شده و با استفاده از هوش مصنوعی داخل متنی، متون نوشتاری را بررسی می‌کند و خلاصه نکات مهم و کلیدی را برای کاربر ارائه می‌دهد. سوم ماه می سال جاری، این استارتاپ اعلام کرد که تا کنون ازسرمایه‌گذاری Microsoft Ventures  و   CRV توانسته است 3.5 میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

نائب رئیس صندوق سرمایه‌گذاری Microsoft Ventures، ناگراج کاشیاپ از چگونگی هماهنگی اهداف استارتاپ Agolo با اهداف شرکت مایکروسافت سخن گفت و اعلام کرد که چگونه این شرکت قصد دارد با تمرکز به روی افزایش بهره‌وری تکنولوژی‌ها به تمام افراد و سازمان‌ها کمک کند تا دستیابی‌های بیشتری داشته باشند.

کاشیاپ در پستی در وبلاگ خود عنوان کرد:” آگولو با توسعه سیستم خلاصه نویسی خود در نوشته‌های خبری، صوتی و چت‌ها، کاربر را قادر می‌سازد تا با دریافت حجم کاربردی‌تری از اطلاعات، بهره‌وری را در شغل‌های مختلف بالاتر ببرند. پلت فرم هوش مصنوعی این شرکت قادر است هزاران سند را تحلیل کند و با ایجاد خلاصه‌ای از نکات اصلی مطرح شده، هدف کاربر را سریع‌تر و راحت‌تر محقق نماید.”

شرکت Bonsai در شهر کالیفرنیا نیز قادر است نرم افزاهایی تولید کند که قادر است الگوریتم‌های تکنولوژی یادگیری ماشینی را به صورت اتوماتیک مدیریت کند. این شرکت اعلام کرد که با کمک Microsoft Ventures و NEA توانسته 7.6 میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشد. کاشیاپ در بیانیه دیگری اعلام کرد:”مایکروسافت تصمیم دارد تکنولوژی هوش مصنوعی را مدیریت کند و شرکت بنسای نیز با تمرکز به روی ابزارهای یادگیری ماشینی، پیچیدگی‌های دستیابی به این اهداف را برطرف سازد و به دنبال آن برنامه نویسان و  کارآفرینان قادر خواهند بود برنامه‌های مربوط به این تکنولوژی را راحت‌تر به بهره برداری برسانند.”

مایکروسافت همچنین اخیرا پشتیبانی مالی از شرکت Livongo Health را نیز آغاز کرده است. این شرکت کالیفرنیایی با کمک اپلیکیشن‌های موبایل و تحلیل اطلاعات پزشکی، به بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت کمک می‌کند تا بیماری خود را مدیریت کنند. در روز شانزدهم ماه مارس، شرکت Livongo Health اعلام کرد که با کمک پشتیبانی مالی General Catalyst  و Singapore’s EDBI، 52.5 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. 

اوایل همین هفته، شرکت Bitfusion نیز اعلام کرده است با کمک Vanedge Capital، 5 میلیون دلار سرمایه به دست آورده است. این شرکت که در شهر آستین قرار دارد در زمینه کمک به برنامه‌نویسان برای تولید و طراحی برنامه‌های یادگیری عمیق، تخصص دارد.

پاییز سال گذشته نیز یک استارتاپ ساخت چیپ هوش مصنوعی به نام Graphcore توانست با پشتیبانی مالی سامسونگ و Amadeus Capital Partners و تعداد دیگری از اسپانسرها، 30 میلیون دلار سرمایه جذب کند. این شرکت به روی یک یونیت پردازش‌گر هوش مصنوعی کار می‌کند که قادر است سرعت دریافت اطلاعات برای تکنولوژی یادگیری ماشینی را 10 تا 100 برابر از روش‍‌های موجود، افزایش دهد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا