تکنولوژی

درمورد فیس آی دی شفاف سازی کنید

اپل ادعا می‌کند که قابلیت جدید Face ID، یکی از امن ترین سیستم‌های بیومتریک است که تا کنون ساخته شده است اما سناتور دموکرات آمریکا، AI Franken خواستار اثبات این ادعاست.

سناتور فرانکن روز چهارشنبه در نامه‌ای به  این شرکت، سوالات مختلفی را مطرح کرد: آیا اپل قصد دارد از تکنولوژی تشخیص چهره خود در دیگر قسمت‌ها نیز بهره ببرد؟آیا اپل قصد دارد امتیاز استفاده از این تکنولوژی را به سوم اشخاص نیز اهدا کند؟ آیا امکان دسترسی ارگان‌های امنیتی و نظامی به این قابلیت وجود خواهد داشت یا خیر؟ و بسیاری از استفاده‌های احتمالی  مشابه دیگر که ممکن است به ذهن مشتریان اپل نرسیده باشد.

اگرچه اپل تایید کرده است که اطلاعات تصویری کاربران تنها به روی دستگاه‌های خودشان ذخیره شدهد و به روی سرورهای ابری اپل قرار نمی‌گیرد اما سناتور فرانکن بازهم می‌خواهد که این مسئله به صورت شفاف‌تری توضیح داده شود. مسئله امکان دسترسی اپل و یا امکان دسترسی مقامات قضایی به اطلاعات دستگاه‌های کاربران جزو سوالات اصلی مطرح شده در این نامه بود.

فرانکن در نامه خود عنوان می‌کند که می‌خوهد مطمئن شود آیا برای عبارت “هیچ  شخص سومی به اطلاعات Face ID دسترسی نخواهد داشت” امکان تغییری در آینده وجود خواهد داشت یا خیر. فرانکن همچنین علاقه مند است بداند که منبع نرم افزار billion+ که به گفته اپل برای آموزش سیستم تشخیص چهره خود استفاده کرده است، از کجاست و اینکه آیا آنقدر پیشرفته هست که بتواند جنسیت، نژاد و یا سن کاربر را یاد بگیرد ؟

اپل هنوز اطلاعات زیادی درباره Face ID منتشر نکرده است ولی قبلا نیز در مواجهه با قانون گذاران از ارائه اطلاعات محرمانه و امنیتی به آنها، سرباز زده بود. تیم کوک، مدیر عامل اپل، سال  2014 در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مشتریان اپل، محصولات شرکت  نیستند که بتوان آنها را فروخت.

ما هم امیدواریم اپل به زودی اطلاعات بیشتری از فیس آی‌دی و نحوه یادگیری منحصر به فرد این قابلیت اعلام کند .

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا