تکنولوژی

تصاحب بازار امریکا توسط آیفون

طبق آمار های Kantar Worlpanel ، در سه ماهه منتهی به ماه اکتبر،شرکت اپل بالاترین سهم از بازار گوشیهای هوشمند را در آمریکا در اختیار گرفت ، این درحالیست که سهم  شرکت اپل در بازار گوشیهای هوشمند بعد از معرفی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به طور بی سابقه‌ایی افزایش پیدا کرد.طبق این گزارش از هر 10 گوشی هوشمند فروخته شده در آمریکا ، 4 گوشی ، آیفون بوده است.

با وجود برتری آیفون در رقابت گوشی‌های هوشمند، سیستم عامل اندروید به دلیل قابلیت استفاده به روی محصولات متنوع، همچنان پیشتاز است و 57.9 درصد از بازار را در اختیار دارد. از آنجاییکه سیستم عامل Ios صرفا به روی محصولات شرکت اپل نصب است، فقط 40.5 درصد از سهم بازار را از آن خود دارد.

فروش گوشی پیکسل شرکت گوگل نیز بی‌سابقه بوده است و با در نظر گرفتن اینکه این دستگاه فقط 11 روز در تاریخ عنوان شده توسط آمار اعلام شده حضور داشت، 0.5 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا را تصاحب کرد که به نوع خود رقم چشم‌گیری است.

آیفون تقریبا 60 درصد درآمد اپل را تامین می‌کند و به همین دلیل این وسیله برای شرکت اپل نقشی حیاتی دارد. اما بسیاری از سرمایه گزاران این روزها بعد از فروش حیرت انگیز گوشی پیکسل، توجه خود را به سمت شرکت مادر گوگل ،Alphabet نیز معطوف کرده‌اند. اگر محبوبیت محصول جدید آلفابت بتواند به همین شیوه ادامه پیدا کند، شاید خیلی زود به رقیب سرسختی برای آیفون تبدیل شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قبلن یه پیج با آدرس ایمیلم درست کردم ولی اون پیجو حذف کردم و چند روز پیش با هوم ایمیل یه پیج جدید زدم اولش خوب بود ولی بعد چند ساعت دیگه چیزی به جز یه صفحه ی سفید نمیاره.حالا باید چه کار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا