اپل

 بروزرسانی آی او اس 13.5.1 اپل با تمرکز روی ارتقای امنیت دستگاه منتشر شد

اپل ساعاتی پیش جدیدترین بروزسانی پلتفرم خود را تحت عنوان آی او اس 13.5.1 که با آپدیت‌های امنیتی جدید همراه شده است، عرضه کرد.

توضیحاتی که در این بروزرسانی آمده، به کاربران گوشی‌های آیفون توصیه می‌کند تا در اسرع وقت این بروزرسانی را دانلود و نصب کنند. اپل در کنار آی او اس 13.5.1، آپدیت‌هایی را نیز برای دستگاه‌های مک، آپل واچ و هوم پاد نیز عرضه کرد و جدیدترین نسخه‌های آزمایشی آی او اس و آیپد او اس را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان و سازندگان اپلیکیشن‌ها قرار داد.

آی او اس 13.5.1 و همچنین آیپد او اس 13.5.1 در حالی منتشر شده‌اند که هیچ نسخه آزمایشی از این بروزرسانی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار نگرفت و چند روز پیش نسخه آی او اس 13.5 عرضه شده بود.این مساله نشان می‌دهد که تمرکز این بروزرسانی روی ارتقای امنیت دستگاه‌ها معطوف شده است.

در بخشی از توضیحات آی او اس 13.5.1 آمده است این بروزرسانی، آپدیت‌های مهمی‌را شامل می‌شود و نصب آن به تمامی‌کاربران توصیه می‌شود. اپل به کاربران هشدار داده که در صورت عدم نصب این بروزرسانی، ممکن است به برخی برنامه‌ها این اجازه داده شود تا کدهای دلخواه خود را در کرنل با بالاترین سطح امتیازات یعنی داری دسترسی دستگاه اجرا کنند.

اپل برای کاربران دستگاه‌های مک نیز بروزرسانی جدیدی را در قالب نسخه مک او اس کاتالینا 10.15.5 عرضه کرده است. این شرکت اعلام کرد که در بروزرسانی مذکور، آپدیت‌های جدیدی گنجانده شده و دریافت آن را به کاربران توصیه کرده است.

در این میان، کاربران اپل واچ نیز می‌توانند ساعت هوشمند  خود را به نسخه واچ او اس 6.2.6 بروزرسانی کنند. در این نسخه نیز روی رفع مشکلات امنیتی تاکید شده است. ناگفته نماند بروزرسانی تی وی او اس 13.4.6 و همچنین هوم پاد 13.4.6 نیز برای کاربران اپل تی وی و هوم پاد ارائه شده است.

و در پایان دسترسی توسعه‌دهندگان نیز به نسخه آزمایشی آی او اس 13.5.5 و آیپد او اس 13.5.5 فراهم شد. گفته می‌شود که اپل در روزهای پایانی ماه جاری میلادی و در دل کنفرانس توسعه‎‌دهندگان خود از آی او اس 14 رونمایی خواهد کرد.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا