خودرو

ویژگی‌های امنیتی مبتنی بر دوربین و رادار در مدل‌های 2020 خودروهای لکسوس

شرکت لکسوس در حال طراحی و توسعه فناوری جدیدی تحت عنوان +Safety System  است که با کمک دوربین و رادار، ارتقای امنیت خودروهای این شرکت را به دنبال خواهد داشت.

شاید در نگاه اول، این‌چنین به نظر برسد که بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروساز،  ویژگی‌ها و فناوری‌های امنیتی را به صورت پیش‌فرض بر روی خودروهای خود نصب و بعد از آن اتومبیل‌های خود را روانه بازار می‌کنند. اما این مورد حداقل در مورد لکسوس صدق نمی‌کند.

این شرکت همواره تلاش کرده تا با توسعه فناوری‌های جدید و کاربردی و بروزرسانی خودروهای تولیدی، تجربه بهتری از رانندگی را برای خریداران محصولات خود به ارمغان آورد. در همین رابطه، اخیرا مهندسان این شرکت، سیستمی‌ امنیتی به نام +Safety System را طراحی کرده‌اند که قرار است در خودروهای سال 2020 این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

این سیستم مبتنی بر دوربین و رادار بوده و از ویژگی‌هایی همچون هشدار قبل از برخورد با اتومبیل جلویی، ترمز خودکار و توقف خودرو برای جلوگیری از برخورد با عابرین پیاده یا دوچرخه‌سواران بهره می‌برد.

همچنین قابلیت هشدار خروج از لاین نیز در این سیستم تعبیه شده که می‌تواند راننده را در مواقعی که از خطوط جاده خارج می‌شود، باخبر کند. ویژگی دیگر این سیستم، تغییر وضعیت نور چراغ خودرو از بالا به پایین پس از شناسایی خودروی روبه‌رویی است.

از طرفی دیگر، سیستم کروزکنترل لکسوس‌های سال 2020 نیز مبتنی بر رادار خواهند شد و قادرند پس از تشخیص ترافیک، سرعت اتومبیل را کاهش دهند.

با این‌حال، لکسوس همچنان در این زمینه نسبت به دیگر شرکت‌های خودروساز کمی‌عقب است چراکه برای نمونه، فناوری‌های امنیتی به کار رفته در محصولات ولوو، برگ برنده خودروهای این شرکت در رقابت با نمونه‌های رقیب به شمار می‌روند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا