تکنولوژی

تایید شد: مشخصات لپ‌تاپ شیائومی

برگزاری رویداد ویژه شرکت شیائومی در تاریخ 27 جولای در حالی با انتشار تیزرهای مختلف به تایید رسیده که احتمالا شاهد رونمایی از دو دستگاه الکترونیکی هوشمند جدید در این مراسم خواهیم بود. به گزارش Pressinsiderdaily، ردمی نوت 4 گوشی هوشمندی است که به احتمال زیاد در این رویداد پیش روی حاضرین قرار خواهد گرفت اما محصول دیگر شیائومی یعنی Mi Notebook مطمئنا توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. این اولین‌باری است که یک شرکت چینی سازنده گوشی‌های هوشمند، شانس خود را برای عرضه محصولات در اکوسیستمی وسیع‌تر و البته برپایه بهره‌گیری از طراحی‌های همراه با نوآوری آزمایش می‌کند. خبرهای غیررسمی پیرامون رونمایی از Mi Notebook برای اولین‌بار چیزی در حدود 7 ماه پیش منتشر شد و از آن زمان تاکنون حدس و گمان‌های زیادی در خصوص مشخصات سخت‌افزاری و طراحی این محصول شنیده‌ و خوانده‌ایم.

با این وجود خبرهای رسمی از عرضه Mi Notebook در قالب دو نسخه 11 و 12.5 اینچی حکایت دارند که از رزولوشن تمام اچ‌دی بهره‌مند شده است. علاوه بر این، 8 گیگابایت رم نیز عملکرد خوب در زمینه مالتی‌تسکینگ دستگاه را به همراه خواهد داشت. در قسمت نرم‌افزاری، نوت‌بوک شیائومی در همان بدو ورود به ویندوز 10 تجهیز خواهد شد. پشتیبانی از سیستم شارژ در قالب استفاده از استاندارد یو‌اس‌بی نوع C نیز توان حداکثری 65 واتی را با خروجی 20 ولت در جریان 3.25 آمپر به همراه خواهد داشت. 

بهره‌گیری از پردازنده اسکای‌لیک i7 اینتل با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز که در قالب استفاده از توربو بوست امکان افزایش فرکانس تا 3 گیگاهرتز را خواهد داشت نیز در کنار پردازنده گرافیکی Intel HD 520 که در دسته محصولات سطح پایین ویژه گیمینگ قرار می‌گیرد و عملکردی مشابه با NVidia GeForce 820M را پیش روی کاربر قرار می‌دهد از جمله موارد قابل توجه در این محصول است. 

شیائومی پیش از این تمرکز روی دو پتنت جدید که یکی مربوط به تکنیک مدیریت گرما است و دیگری در زمینه استفاده از سیستم شارژ هوشمند به ثبت رسیده را در دستورکار قرارداده و از همین رو انتظار می‌رود این دو پتنت در محصول جدید شیائومی به‌کار گرفته شده تا اتلاف کم‌تر انرژی و البته فراهم‌شدن زمینه به‌منظور شارژ بهینه را شاهد باشیم. انتظار می‌رود نوت‌بوک جدید شیائومی در تاریخ 27 جولای رونمایی و با قیمتی در حدود 300 دلار به بازار عرضه شود. 

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا