تکنولوژی

کمپین کاربران چینی علیه به‌روزرسانی ویندوز 10

کاربران چینی محصولات شرکت مایکروسافت کمپین انتقادی قدرتمندی را بر علیه سیاست‌های این شرکت مبنی بر الزام برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز به‌راه انداخته‌اند.

بر اساس گزارش آژانس خبری Xinhua، پست‌های انتقادی کاربران چینی در شبکه اجتماعی Weibo که اشاره مستقیم به روند اجبار کاربران برای استفاده از طرح به‌روزرسانی سیستم‌عامل رایانه آن‌ها به ویندوز 10 دارد، تا کنون به 1.2 میلیون رسیده است.

Zhao Zhanling، مشاور شرکت فعال در حوزه اینترنت در کشور چین می‌گوید:

” مایکروسافت از جایگاه منحصر به فرد خود در بازار سواستفاده کرده و قوانین حاکم بر بازار در زمینه بازی منصفانه را زیرپا گذاشته است.”

به عقیده او، کاربران و یا سازمان‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان می‌توانند به علت آنچه عدم احترام مایکروسافت به کاربران و مشتریان عنوان شده از این شرکت شکایت کنند.

این در حالی است که مایکروسافت در واکنش به این خبر عنوان داشته هدف از اتخاذ این سیاست‌ها، کمک به مشتریان در جهت برنامه‌ریزی برای استفاده از سیاست به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که تا پیش از این با عنوان “دلخواه” و حالا با برچسب “پیشنهادشده” اختیارات کاربر را مشخص می‌کند و البته امکان منتفی کردن و یا زمان‌بندی مجدد را نیز برای کاربران میسر می‌سازد.

سال گذشته مایکروسافت عنوان کرده بود به‌روزرسانی‌های رایگان ویندوز 10 را سوای اینکه نسخه ویندوز آن‌ها اصل باشد یا نه، پیش روی کاربران قرار می‌دهد. حرکتی که استراتژی تهاجمی مایکروسافت به‌منظور برطرف کردن مشکلات موجود در زمینه سرقت نرم‌افزاری در کشور چین عنوان شد. از سوی دیگر مایکروسافت همواره در تلاش بوده تا حضور خود در کشور چین (بازاری که تحقیقات در خصوص بررسی راهکارهای اعتمادسازی این برند در زمینه سیستم‌عامل ویندوز، در آن از سال 2014 میلادی آغاز شده) را به شکلی جدی‌تر و رسمی‌تر دنبال کند.

Xinhua در گزارش خود به این نکته اشاره داشته که پنجره پیشنهادی برای به‌روزرسانی ویندوز به گزینه‌ای برای منتفی کردن فرایند آپدیت تجهیز نشده و تنها گزینه‌ای محدود برای زمان‌بندی به‌روزرسانی در جهت اجرا در زمانی دیگر درنظر گرفته شده و رایانه‌های مجهز به نسخه‌های قدیمی ویندوز نیز به‌طرو خودکار به‌روزرسانی به نسخه جدیدتر را در صورتی که کاربر منوی بازشده را نادیده بگیرد از سر خواهند گرفت.

Yang Shuo از کارکنان یک شرکت پکنی در گفتگو با Xinhua از ایجاد وقفه در روند فعالیت تجاری او و در نهایت منتفی شدن یک قرارداد تجاری به ارزش 3 میلیون یوان (457735 دلار) به‌واسطه به‌روزرسانی ناگهانی ویندوزش خبر داده است. او در این خصوص می‌گوید:

” مشاهد نکردن پنجره به‌روزرسانی به این معنا نیست که شما با شروع فرایند به‌روزرسانی موافقت کرده‌اید.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا