تکنولوژی

یک موبایل و 9 لنز!

کمپانی «لایت» که سال گذشته دوربین عجیب و غریب 16 لنزی خود را به بازار عرضه کرده بود، ظاهرا اینبار قصد دارد تکنولوژی خود را به شکل یک اسمارت‌فون به دنیا عرضه کند. امروزه گوشی‌های مجهز به لنز دوگانه دوربین محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند اما شرکت لایت قصد دارد اسمارت‌فونی را عرضه کند که در آن 9 لنز دوربین به‌کارگرفته شده است و از این طریق عرضه رقابت را بیش از پیش جذاب‌تر کند.

شرکت لایت که در سیلیکون ولی فعالیت می‌کند، اخیرا یک سری طرح مفهومی را با خبرگزاری واشنگتن پست به اشتراک گذاشته که در این طرح‌ها دوربین‌هایی با 5 تا 9 لنز در یک اسمارت‌فون دیده می‌شوند. این شرکت امیدوار است تا انتهای امسال بتواند حداقل یک اسمارت‌فون معرفی کند.

شرکت لایت ادعا می‌کند دوربین این اسمارت فون‌ها در شرایط کم نور عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهند داشت و قادر به تشخیص عمق با کیفیت و دقت بسیار بالایی خواهند بود و عجیب‌تر اینکه این لنزها قادرند تصاویری با کیفیت 64 مگاپیکسل ثبت کنند. این ویژگی‌ها می‌توانند باعث جذب علاقه‌مندانی متعددی در سراسر دنیا به این اسمارت فون شوند البته باید دید این شرکت در بحث فضای ذخیره سازی چگونه عمل می‌کند چراکه ثبت چنین تصاویری یقینا نیازمند حجم بالایی از فضا برای ذخیره سازی تصاویر خواهد بود.

هنوز مشخص نیست شرکت لایت برای تولید این اسمارت‌فون قصد دارد با یکی از تولیدکنندگان اسمارت‌فون در سراسر دنیا همکاری کند یا اینکه قصد دارد تولید اسمارت‌فون را به تنهایی انجام دهد. در کل اگر شرکت لایت می‌خواهد در دنیای اسمارت‌فون‌ها به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند، باید اسمارت‌فون خود را با قیمت قابل قبولی عرضه کند. دوربینی که سال گذشته این شرکت معرفی کرد 1950 دلار قیمت دارد و حال اگر شرکت بخواهد ویژگی‌های یک اسمارت‌فون‌را هم به این دوربین اضافه کند، معلوم نیست چه بلایی سر قیمت این دیوایس خواهد آمد. ضمنا طراحی این اسمارت‌فون هم یکی دیگر از عناصر موفقیت این کمپانی محسوب می‌شود. در صورتی که طراحی دیوایس این شرکت جذابیت‌های لازم را نداشته باشد، خیلی زود از صحنه رقابت حذف خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا