تکنولوژی

شیائومی «می 8 اس‌ای» معرفی شد

همانطور که در مطالب قبلی اشاره کردیم، شیائومی در مراسم روز چهارشنبه در شهر شن ژن چین، 3 نسخه متفاوت از پرچمدار جدید خود را معرفی کرد. در دو مطلب قبلی «می 8 استاندارد» و «می 8 اکسپلورر» را معرفی کردیم و در این مطلب قصد داریم نسخه سوم این پرچمدار یعنی «می 8 اس‌ای» را معرفی کنیم.

نسخه اس‌ای می 8 با اینکه در مقایسه با 2 مدل قبلی از مشخصات فنی و قیمت پایین‌تری برخوردار است اما خوشبختانه از لحاظ کیفیت ساخت و نمایشگر همانند دو نسخه دیگر ساخته شده که همین مسئله ارزش این محصول را بسیار بالا می‌برد.

می 8 اس‌ای به پنل نمایشگر آمولد 5.88 اینچی مجهز شده که سایز آن تقریبا مشابه آیفون 10 شرکت اپل است. این نسخه هم همانند نسخه استاندارد و اکسپلورر می 8 در بالای صفحه نمایش دارای بریدگی است. این گوشی همانند نسخه استاندارد با استفاده از حسگر اثرانگشتی که در پشت آن طراحی شده گوشی را آنلاک می‌کند و در آن از اسکنر 3بعدی چهره به‌کارگرفته نشده است.

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این اسمارت‌فون با دیگر نسخه‌ها اسن است که شیائومی در این گوشی از چیپست 10 نانومتری اسنپدراگون 710 استفاده کرده که در آن پردازنده 8هسته‌ای Kryo 2.2 گیگاهرتزی و همچنین پردازنده گرافیکی آدرنو 616 جای گرفته‌اند. می 8 اس‌ای اولین اسمارت‌فون اندروید دنیا است که به پردازنده میان رده اما بسیار قدرتمند اسنپدراگون 710 مجهز می‌شود.

در بخش دوربین هم می 8 اس‌ای به لنز سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز شده و در پشت دستگاه هم مانند دیگر نسخه‌ها از دوربین 2تایی با ساختار عمودی استفاده شده که البته یکی از آنها 12 و دیگری 5 مگاپیکسل قدرت دارند. این لنزها هم از ویژگی‌های هوش مصنوعی که شیائومی گفته بود بهره می‌برند.

شیائومی در این اسمارت‌فون از باتری 3120 میلی‌آمپری استفاده کرده که از می 8 استاندارد ظرفیت کمتر و از می‌ 8 اکسپلورر ظرفیت بیشتری دارد. باتری این گوشی را می‌توان از طریق پورت یواس‌بی C و تکنولوژی شارژ سریع شارژ کرد.

می 8 اس‌ای در مدل پایه یعنی 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 281 دلار و در مدل دارای 6 گیابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 312 دلار عرضه خواهد شد. هنوز تاریخ عرضه رسمی این گوشی در چین و دیگر نقاط دنیا اعلام نشده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا