ارز دیجیتالتکنولوژی

دوج‌کوین، شیبا، پپه، سولانا : ارزهای دیجیتالی که این هفته امکان جهش قیمت دارند

بازار ارزهای دیجیتال آماده ورود به سه‌ماهه جدید با خوش‌بینی تازه‌ای است که ناشی از کاهش نرخ بهره و هیجان پیرامون انتخابات نوامبر است. بدون توجه به نتیجه انتخابات، هر دو جناح سیاسی اصلی به سیاست‌هایی اشاره کرده‌اند که می‌تواند برای صنعت کریپتو مفید باشد و اعتماد سرمایه‌گذاران را افزایش دهد.
با این چشم‌انداز مثبت، بیایید نگاهی دقیق‌تر به ارزهای دیجیتالی که در حال حاضر در دنیای کریپتو سر و صدا به پا کرده‌اند، بیندازیم.

دوج‌کوین (DOGE):

دوج‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال مبتنی بر شوخی از نظر ارزش بازار، به دلیل ترکیبی از عوامل، از جمله کاهش نرخ بهره در سپتامبر که باعث افزایش خوش‌بینی در بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال شد، افزایش قابل‌توجهی را تجربه می‌کند. در حال حاضر، این ارز با قیمت ۰.۱۲ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش ۱۳ درصدی در طول هفت روز گذشته است. یک کارشناس پیش‌بینی کرده است که دوج‌کوین در آستانه یک رشد انفجاری قرار دارد.

شیبا اینو (SHIB):

شیبا اینو (SHIB)، رقیب اصلی دوج‌کوین و یکی از محبوب‌ترین ارزهای مبتنی بر شوخی، در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است. علت اصلی این رشد، افزایش نرخ سوختن توکن‌ها است که به‌طور قابل‌توجهی تا 640 درصد افزایش یافته است. طبق داده‌های منتشر شده توسط Shibburn، تقریباً 1 میلیون توکن SHIB در یک تراکنش حذف شده‌اند. به طور کلی، در 24 ساعت گذشته حدود 5.56 میلیون توکن SHIB از گردش خارج شده‌اند.

برای کسانی که با این فرایند آشنا نیستند، سوزاندن توکن فرایندی است که در آن، توکن‌های ارز دیجیتال به‌طور دائمی از گردش خارج می‌شوند و به آدرسی غیرقابل دسترسی ارسال می‌گردند. هدف از این کار کاهش عرضه توکن‌ها است که می‌تواند ارزش توکن‌های باقی‌مانده را افزایش دهد.

در حال حاضر، شیبا اینو با قیمت ۰.۰۰۰۰۱۸۳۷ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش ۲۷ درصدی در طول هفته گذشته است.

پپه (PEPE):
رشد سریع دوج‌کوین و شیبا اینو موجب شده است تا سایر ارزهای مبتنی بر شوخی مانند پپه نیز افزایش یابند. این ارز دیجیتال که به تم قورباغه شهرت دارد و در حال حاضر در بین 30 ارز برتر از نظر ارزش بازار قرار گرفته، طی هفته گذشته بیش از 36 درصد رشد داشته و اکنون با قیمت ۰.۰۰۰۰۱۰۹۶ دلار معامله می‌شود.

سولانا (SOL):

سولانا (SOL)، یکی از رقبای اصلی اتریوم و میزبان صدها اپلیکیشن غیرمتمرکز، اخیراً رشد چشمگیری را تجربه کرده است که دلیل آن انتشار گزارش مثبت از سوی VanEck است. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که قیمت سولانا می‌تواند به ۳۳۰ دلار برسد و ۵۰ درصد از ارزش بازار فعلی اتریوم را به خود اختصاص دهد. در این گزارش، یکی از نقاط قوت اصلی سولانا سرعت بالای تراکنش‌های آن عنوان شده است که بیش از ۵۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) پردازش می‌کند، در حالی که اتریوم تنها ۱۵ تا ۴۵ TPS را پشتیبانی می‌کند. این برتری در سرعت باعث می‌شود که سولانا به‌ویژه برای تراکنش‌های حجیم، مانند پرداخت‌ها و حواله‌ها، جذاب باشد.

در حال حاضر، سولانا با قیمت ۱۵۵ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش ۸ درصدی در هفته گذشته است.

XRP (XRP):
ارز دیجیتال XRP نیز به دلیل یک پروژه جدید از شرکت Ripple، که شرکت فناوری پشت این ارز دیجیتال است، رشد چشمگیری داشته است. ریپل در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی یک استیبل‌کوین به نام RLUSD است که با دلار آمریکا به نسبت ۱:۱ مرتبط خواهد بود. این استیبل‌کوین کاملاً توسط سپرده‌های دلاری، اوراق قرضه دولتی کوتاه‌مدت و سایر معادل‌های نقدی پشتیبانی خواهد شد. مونیکا لانگ، رئیس شرکت ریپل، اخیراً اعلام کرده که احتمالاً RLUSD تا پایان سال ۲۰۲۴ به‌طور رسمی عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا