ارز دیجیتال

نظر کارشناسان درباره قیمت سولانا چیست؟

خرید سولانا باتوجه‌به جهش قیمتی فوق‌العاده در سال ۲۰۲۱ و مقیاس‌پذیری بالای این رمزارز، شدیدا مورد توجه کاربران دنیای کریپتوکارنسی قرار گرفته است. شبکه سولانا که رمزارز SOL را ارائه می‌دهد، همچنین از سرعت خیره‌کننده‌ای بهره می‌برد؛ چنان‌که این شبکه در هر ثانیه می‌تواند بین ۵۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ تراکنش مربوطه را پردازش کند. به همین دلیل است که کاربران هنگام فروش و خرید سولانا، سرعت ویژه‌ای را در ثبت تراکنش‌های خودشان تجربه می‌کنند.

نوسان قیمتی بالای سولانا، موجب شده تا تریدرها سعی کنند دررابطه‌با آینده این رمزارز، دست به تحلیل‌های گسترده‌ای بزنند. رمزارز SOL در سال ۲۰۲۱ بالاترین سقف نرخ ارزش خود را ثبت کرد و مانند اکثر رمزارزها در سال ۲۰۲۲ با ریزش شدید قیمت مواجه شد. با رشد مجدد قیمت SOL در سال ۲۰۲۳، حالا باز هم معامله‌گران زیادی در صف خرید آن‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

خوشه سولانا چیست و چگونه کار می‌کند؟

خوشه یا گروه سولانا، یک شبکه همتابه‌همتا به‌شمار می‌آید که از گره‌های متعددی تشکیل شده است. گره‌ها شامل کامپیوترها یا دستگاه‌های هوشمندی هستند که از شبکه و تمامی کاربران آن برای فروش و خرید سولانا پشتیبانی می‌کنند. هر شبکه Solana دارای تعداد مشخصی دستگاه است. شبکه را می‌توان به تعداد دلخواه، به چندین زیرشبکه تقسیم کرد؛ همچنین هر زیرشبکه، شامل تعداد یکسانی دستگاه است تا تعاملات بین گره‌ها امکان‌پذیر باشد.

یک گره ضمنا می‌تواند بخشی از چندین خوشه باشد. هنگامی که یک کلاینت می‌خواهد تراکنشی را ارسال کند، آن را از طریق پروتکل کنترل انتقال به هر گره در خوشه ارسال می‌کند. زمانی که هر گره پیام را دریافت کرد، هر یک به‌طور مستقل تأیید می‌کنند که شرایط اجرای تراکنش برآورده شده است و سپس آن را اجرا خواهند کرد. این شبکه شدیدا مقیاس‌پذیر، شرایط انجام محاسبات، ذخیره داده‌ها و صدور تراکنش‌ها با سرعت زیاد را فراهم می‌آورد. به‌کمک بستر بلاکچین، شبکه سولانا علاوه‌بر محاسبات همه‌منظوره، یک راه‌حل عالی برای DAppهایی است که به توان عملیاتی بالا و تاخیر کم نیاز دارند؛ چنان‌که شبکه SOLANA قادر است حدود ۵۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه را (تا چندین برابر بیشتر از بیت‌کوین یا اتریوم) پردازش کند. سولانا همچنین می‌تواند اجماع غیرقابل اعتمادی را در چند ثانیه فراهم آورد.

تغییرات قیمت خرید سولانا در گذر زمان

سولانا در شروع کار خود در سال ۲۰۱۷، کمتر از ۱ دلار ارزش داشت و تا مدت‌ها رشد قیمت خاصی را از خود نشان نداد. البته ساختار قدرت‌مند شبکه SOL و ایجاد بهبودهای فراوان روی آن، نوید افزایش قیمت خرید سولانا را می‌داد تا اینکه از اواخر ۲۰۲۰ میلادی، روند صعودی مناسبی را در پیش گرفت و در ماه May سال ۲۰۲۱، اولین سقف ارزشی ویژه خود را ثبت کرد. قیمت سولانا در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۲۵۰۰ درصد رشد داشت تا همه نگاه‌ها را به خود خیره سازد.

البته همواره بایستی به نوسانات رمزارزها توجه ویژه‌ای داشت؛ به‌طوری‌که افرادی که با خرید سولانا در اوایل سال ۲۰۲۰، به سرمایه‌گذاری روی SOL اقدام کرده بودند، با سود ده‌ها هزار دلاری مواجه شدند؛ اما خریداران این رمزارز در اواخر سال ۲۰۲۱، باتوجه‌به افت قیمت سولانا و تقریبا تمامی رمزازها در سال ۲۰۲۲ (باتوجه‌به ریزش شدید بازار کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۲)، تا بیش از ۶۰٪ نیز با افت سرمایه روبه‌رو شدند!

نیاز به برطرف‌سازی محدودیت‌های شبکه سولانا برای افزایش قیمت

به‌خاطر داشته باشید که برای رشد چشمگیر قیمت رمزارز سولانا، بایستی برخی از محدودیت‌های فعلی آن رفع شود تا از میزان تمرکزگرایی این شبکه کاسته شود؛ همچنین انتظار می‌رود شبکه سولانا برای پیشی گرفتن از رقیب اصلی خود یعنی اتریوم، گره‌های خود را سامان‌دهی بهتری کند و از برنامه‌های بلاکچین بیشتری روی شبکه خود، میزبانی کند. جذب سرمایه بیشتر نیز، یکی از فاکتورهای اساسی برای گسترش مارکت سولانا و افزایش ارزش آن به‌شمار می‌رود.

نظر کارشناسان دررابطه‌با قیمت سولانا

همواره بسیاری از کاربران در کنار تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی خود، نظر کارشناسان مالی جهانی را نیز برای تحلیل آینده خرید سولانا و دیگر رمزارزها مورد توجه قرار می‌دهند. برخی از مهم‌ترین نظرات کارشناسان و سرمایه‌گذاران بزرگ در چند مدت گذشته، به شرح زیر است:

  • بن مک‌میلان؛ بنیان‌گذار مجموعه دارایی‌های دیجیتالی با مدیریت ریسک: ارتقای مداوم شبکه SOL نشان می‌دهد که در آینده، بایستی شاهد افزایش قیمت این رمزارز باشیم؛ بنابراین ما به سرمایه‌گذاری روی SOLANA علاقه‌مند هستیم.

  • شرکت سرمایه‌گذاری VanEck: کارشناسان این شرکت سرمایه‌گذاری مطرح، معتقد هستند که قیمت خرید سولانا تا سال ۲۰۳۰ میلادی، می‌تواند از ۳۳۵$ تا نهایتا ۲۵۰۰$ رشد کند که عدد قابل‌توجهی خواهد بود. آن‌ها حتی این تصور را دارند که سولانا بتواند با رشد شبکه خود، از شبکه قدرت‌مند اتریوم پیشی بگیرد و تمامی برنامه‌های دیجیتال و قراردادهای هوشمند را در بستر خود اجرایی کند.

  • کارشناسان کوین بیس: کارشناسان این صرافی قدیمی نیز که بیشترین کاربر را در سطح جهان دارند، پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۸ میلادی، قیمت این رمزارز تا ده‌ها برابر افزایش یابد.

  • کارداپلتسف، مدیرعامل شرکت پوینت پی: وی اعتقاد دارد که در حال حاضر و پس از بیت کوین و اتریوم، سولانا در جایگاه سومین رمزارز معتبر جهان قرار دارد؛ و علاوه‌بر آن‌که گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری است، در آینده نیز می‌تواند حتی جایگاه دوم ارزشمندترین کوین‌ها را تصاحب کند.

  • کارشناسان بایننس: کارشناسان صرافی ارز دیجیتال بایننس که بیشترین حجم معاملات رمزارزها در آن ثبت می‌شود، برای کوتاه‌مدت پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت سولانا در سال ۲۰۲۴، روی عدد ۹۵-۱۰۰ دلار قرار گیرد. آن‌ها همچنین اعتقاد دارند که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، قیمت خرید سولانا تا محدوده ۱۲۵-۱۵۰ دلار افزایش یابد.

  • وب‌سایت تحلیلی coinsbee.com: تحلیل‌گران این مجموعه نیز روی رشد قیمت حداقل دو برابری سولانا تا سال ۲۰۲۸ میلادی تأکید دارند.

بایستی اشاره کنیم که همواره نظرهای مثبت جهانی، احساسات بازار کریپتوکارنسی را به سمت تفکر مثبت و در نتیجه افزایش قیمت رمزارز سولانا پیش می‌برد.

پیش‌بینی قیمت خرید سولانا

پیش از هرچیز بایستی بدانید که امکان خرید رمزارز سولانا توسط پلتفرم‌های معاملاتی معتبر داخلی، از جمله صرافی ارز دیجیتال والکس وجود دارد؛ چنان‌که می‌توانید کیف پول دیجیتال خود را با استفاده از کارت بانکی خود، به‌صورت ریالی شارژ کنید و از طریق پلتفرم معاملاتی صرافی والکس، به ترید سولانا بپردازید. البته پیش از هر اقدامی، توصیه می‌شود آموزش‌های لازم را ببینید و با دانش پایین معاملاتی، اصلا قدم در دنیای پرنوسان رمزارزها نگذارید!

حال این سوال پیش می‌آید که آینده قیمتی این رمزارز چگونه است؟ به‌یاد داشته باشید که مطابق نظر بسیاری از تحلیل‌گران، قیمت SOL می‌تواند در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ میلادی، به ترتیب در محدوده‌های ارزش ۱۵۰-۲۳۰ دلار و ۴۰۰-۵۰۰ دلار قرار گیرد. تحلیل‌گران همچنین معتقد هستند که در صورت افزایش چشمگیر قیمت SOLANA در سال ۲۰۲۵، ممکن است قیمت این رمزارز در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ مقداری ریزش داشته باشد؛ اما از سال ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰ میلادی، قیمت SOL می‌تواند تا محدوده حتی بیشتر از ۱۵۰۰ دلار پرواز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا