ارتباطات

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج (بررسی ۴ تفاوت کاربردی)

زمانی که تصمیم به طراحی سایت گرفتید؛ بعد از ثبت و خرید دامنه نوبت به انتخاب هاست می‌رسد. اگر نیاز به منابع بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارید بهتر است سری به سرورهای مجازی بزنید. هر VPS منابع اختصاصی خود مانند سیستم عامل، حافظه، فضای ذخیره سازی و قدرت CPU را دریافت می‌کند. مزیت اصلی VPS نسبت به هاست اشتراکی پرفورمنس ثابت است. با یک VPS، شما دقیقا می‌دانید که در هر زمان چه منابعی برای وب سایت شما در دسترس است. اما سوال اینجاست که تفاوت سرور مجازی ایران و خارج چیست و کدام را باید انتخاب کنیم؟

مقایسه ویژگی‌های سرورمجازی ایرانی و خارج

نخستین تفاوت سرور مجازی ایران و خارج که باید قبل از خرید سرور مجازی آن را مد نظر داشت ویژگی‌های هر یک است؛ که بهتر است برای درک بهتر ویژگی‌های هریک کامل بیان شود؛ در ادامه به صورت کامل به این موارد خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های VPS ایران

اگر بخواهیم در مورد ویژگی‌های سرور مجازی ایران صحبت کنیم؛ باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • پشتیبانی فارسی:  اکثر ارائه‌دهندگان VPS در ایران از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند، که تسهیل‌کننده ارتباط و حل مشکلات است.

  • داشتن پینگ پایین:  در صورتی که به دنبال گزینه‌ای هستید که پینگ پایینی داشته باشد، تنها گزینه مناسب شما، سرور مجازی ایران است. اگر کاربران شما بیشتر از ایران باشند، سبب می‌شود که سایت شما با سرعت بیشتری برایشان بارگیری شود و همین کافیست تا تجربه کاربری بهتری شکل بگیرد.

  • قیمت مقرون‌به‌صرفه:  هزینه‌های استفاده از سرور مجازی در ایران معمولاً پایین‌تر است، مناسب برای کسب‌وکارهای نوپا و کوچک.

ویژگی‌های VPS خارجی

ارائه دهندگان VPS خارجی اغلب به مخاطبان جهانی پاسخ می‌دهند و طیف وسیع‌تری از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند؛ برخی از این موارد عبارت‌اند از:

پشتیبانی چند زبانه:  ارائه‌دهندگان سرور مجازی خارجی چندین زبان مختلف را پشتیبانی می‌کنند، که این موضوع دسترسی آن‌ها را برای کاربران در مناطق گوناگون تسهیل می‌کند.

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری:  VPSهای خارج از ایران ممکن است گزینه‌های بیشتری برای مقیاس‌پذیری ارائه دهند، به کاربران این امکان را می‌دهند که به آسانی برنامه‌های میزبانی خود را متناسب با نیازهای در حال تغییر خود ارتقا یا کاهش دهند.

ویژگی‌های سرور مجازی ایرانی و خارجی

عملکرد و سرعت VPS ایران و خارج از ایران

عملکرد VPS به‌طور مستقیم بر تجربه کاربر و رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت تأثیرگذار است. آگاهی از عملکرد و تفاوت سرعت بین سرویس‌های VPS در ایران و خارج از کشور برای بهینه‌سازی این جنبه‌ها ضروری است؛ که در ادامه این موارد را کامل برررسی خواهیم کرد:

عملکرد و سرعت VPS در ایران

میزبانی VPS در ایران، انتخابی ایده‌آل برای کسب سرعت و عملکرد بالاتر وب‌سایت‌ها و برنامه‌های شماست. با قرار دادن سرور مجازی در داخل کشور، تأخیر بارگذاری صفحات به حداقل رسیده و تجربه کاربری به طور چشمگیری بهبود می‌یابد.

عملکرد و سرعت VPS در خارج از ایران

سرورهای مجازی خارجی، با بهره‌گیری از شبکه‌های جهانی قدرتمند و مراکز داده پیشرفته، سرعت و پایداری بی‌نظیری را برای وب‌سایت و برنامه‌های شما به ارمغان می‌آورند.

مقایسه بر اساس زیرساخت

مقایسه گزینه‌ها و زیرساخت‌های ارائه دهندگان VPS در ایران و خارج از ایران، به ارزیابی قابلیت‌های آن‌ها کمک می‌کند؛ که در ادامه به برخی از این موارد می‌پردازیم:

  • دیتا سنترهای داخل ایران

ارائه دهندگان VPS در ایران معمولاً مراکز داده محلی به صورت استراتژیک در داخل کشور دارند. این مراکز مزایت افزایش سرعت اتصال را برای کاربران فراهم می‌کند.

  • دیتا سنترهای خارج از ایران

ارائه دهندگان سرور مجازی در خارج از ایران، مراکز داده را در سطح جهانی، با طیف متنوعی از مکان‌ها و زیرساخت‌ها، اداره می‌کنند. این مراکز داده برای پاسخگویی به مخاطبان جهانی طراحی شده‌اند.

مقایسه سرور مجازی در ایران و خارج بر اساس هزینه

ممکن است ارائه دهندگان VPS در داخل یا خارج از ایران، قیمت متفاوتی روی خدمات خود داشته باشند برای مثال:

  • قیمت سرور مجازی در ایران

ارائه دهندگان سرور مجازی در ایران اغلب گزینه‌های رقابتی متفاوتی را ارائه می‌دهند که معمولا متناسب با بازار محلی است. مدل‌های قیمت‌گذاری خاص ممکن است در بین ارائه دهندگان متفاوت باشد.

  • قیمت VPS در خارج از ایران

ارائه دهندگان سرور مجازی خارجی، امکان پرداخت را با ارزهای رایجی مانند دلار و یورو فراهم می‌کنند. این تنوع در روش پرداخت، به شما امکان می‌دهد تا با توجه به بودجه و نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

و در پایان

انتخاب بین سرور مجازی ایرانی و خارجی به نیازها و اهداف شما بستگی دارد. سرورهای مجازی ایرانی معمولاً از سرعت بالاتر و هزینه کمتری برخوردارند و برای کسب‌وکارهای محلی مناسب‌ترند. در مقابل، سرورهای خارجی امنیت بیشتری ارائه می‌دهند و دسترسی به محتوای جهانی را تسهیل می‌کنند؛ که ما امروز در این مقاله سعی کردیم به صورت ۰ تا ۱۰۰ به تفاوت سرور مجازی ایرانی و خارجی بپردازیم؛ از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم، موفق باشید.

سوالات متداول (FAQ)

مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی ایرانی و خارجی کدام است؟

مهم‌ترین تفاوتی که می‌توان بین این ۲ مورد اشاره کرد؛ بحث دیتاسنتر است که دیتاسنتر سرور مجازی ایرانی در ایران و دیگری در خارج از ایران قرار دارد.

قیمت سرورهای مجازی ایران در مقایسه با سرورهای خارج چگونه است و آیا ارزش هزینه بیشتر را دارند؟

سرور مجازی‌های ایرانی معمولاً هزینه کمتری دارند و برای کسب‌وکارهای کوچک مناسب‌ترند. سرورهای خارجی ممکن است به خاطر امکانات بیشتری که ارائه میدهند قیمت بالاتری داشته باشند.

چگونه می‌توانم امنیت سرور مجازی را افزایش بدهم؟

برای افزایش امنیت سرور مجازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فعال‌سازی فایروال

  • انتخاب رمز عبور قوی و مناسب

  • استفاده از رمزگذاری در حالت BitLocker

  • تغییر پورت پروتکل دسکتاپ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا