تپسی

رانندگان تپسی سهامدار این شرکت می‌شوند

آی تی ایران- تپسی به عنوان اولین شرکت استارتاپی که توانسته وارد بورس شود، حالا اعلام می‌کند با فراهم کردن سازوکارها لازم گام اول برای اجرای واگذاری سهام خود به رانندگان یا سفیران خود را برداشته است و به زودی این طرح به اجرا در خواهد آمد.

با ورود تپسی به بورس مدیران این شرکت وعده داده بودند که در آینده از جمله کارهایی که انجام خواهند داد فراهم کردن شرایط برای در اختیار گذاشتن سهام این شرکت به سفیرانش خواهد بود.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل شرکت تپسی، در گفت‌وگویی با برنامه بورسان اعلام کرده است که اولین قدم برای اجرای این وعده برداشته شده و به زودی رانندگان تپسی دیگر سفیران این شرکت نیستند و به سهامداران این تاکسی اینترنتی تبدیل می‌شوند.

منشی‌پور در توضیح این موضوع گفت: «برای اینکه رانندگان ما بتوانند سهامدار تپسی شوند در قدم اول باید محدودیت معامله سهامدارا حرفه‌ای از روی تپسی برداشته می‌شد که خوشبختانه این محدودیت حدود یک ماه پیش برداشته شد و با این کار می‌توانیم قولی که به رانندگان خود داده بودیم یعنی واگذاری سهام به آنها را عملی کنیم.»

او اعلام کرد که جزییات بیشتری از اینکه این واگذاری سهام به چه صورت خواهد بود را نمی‌تواند ارائه کند و به زودی جزییات این اتفاق منتشر خواهد شد، اما آنطور که او توضیح می‌دهد واگذاری سهام به سفیران تپسی در شکل طرح‌هایی مانند طرح‌های تشویقی خواهد بود.

منشی‌ور در توضیح کوتاه در این مورد اعلام کرد: «در هفته، ماه، فصل و سال میزان قابل توجه‌ای سوبسید برای بلانس میزان عرضه و تقاضا به شکل طرح‌های تشویقی به رانندگانمان پرداخت می‌کنیم. هدف از این کار هم این است که در ساهات‌های پیک، روزهای شلوغ، برفی و … مسافران بتوانند به راحتی از سرویس‌های ما استفاده کنند.»

او ادامه داد: «حالا در راستای همین طرح‌ها دوست داریم به شکل سهام یا کمک هزینه خرید سهام به رانندگانممان پرداخت کنیم، یعنی نیاز نباشد راننده چیزی از جیب خود پرداخت کند. این یک اتفاق خوبی از نظر کسب‌وکاری است چرا که اولا شرکت‌های دیگر چنین قابلیتی را ندارند و از سمت دیگر باعث چسبندگی معناداری در سفیران ما نسبت به شرکت ایجاد می‌شود، چرا که از این به بعد راننده من تنها سفیر تپسی نیست، بلکه سهامدار آن هم هست.»

منشی‌پور تاکید می‌کند که این طرح هنوز راه‌اندازی نشده و به زودی از مرحله اول آن رونمایی خواهد شد و رانندگان براساس حداکثر و حداقل فعالیت و سرویسی که در تپسی دارند، سهام دریافت می‌کنند.

مدیرعامل تپسی باور دارد که رانندگان بدنه اصلی این تجارت را تشکیل می‌دهند و تکنولوژی به کار رفته در پشت تپسی بدون رانندگانش امکان سرویس‌دهی ندارد، پس او تاکید می‌کند که رانندگان این شرکت باید با در اختیار گرفتن سهم این شرکت در آن ذینفع باشند و شرکت را متعلق به خودشان بدانند.

همچنین در این گفت‌وگو منشی‌پور خبرهای مختلف در مورد واگذاری سهامش به هر نحوی را تکذیب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا