شرکت اینتل به تازگی استارتاپ لهستانی RemoteMyApp را که در زمینه ارائه سرویسهای کلاد گیمینگ فعالیت دارد، خریداری کرد.
اگرچه هنوز جزییات مربوط رقم این قرارداد اعلام نشده اما آندرس هستبک، مدیرعامل RemoteMyApp در گفتوگو با یک رسانه لهستانی، رسما این توافق را تایید کرد. طولی نکشید که سخنگوی اینتل نیز با ارسال ایمیلی به وبسایت VentureBeat، بر درستی این موضوع صحه گذاشت.
در ایمیل اینتل آمده است: ما استارتاپ RemoteMyApp را به دلیل تیم حرفهای و پیشرو آن که از طراحان و مهندسان سرویسهای کلاد تشکیل شده، خریداری کردیم و از ورود این استارتاپ به خانواده اینتل بسیار خوشحالیم.
اینتل همچنین اعلام کرد که ارائه خدمات به مشتریان فعلی RemoteMyApp همانند گذشته ادامه خواهد داشت. این استارتاپ توسط رادوسلاو زاوارتکو و رافال کروچمال در سال ۲۰۱۴ راهاندازی شد و تا قبل از پیوستن به اینتل، ارزش آن بالغ بر ۴.۷ میلیون دلار برآورد میشد.
این مجموعه با شرکتهای مختلف در زمینه ارائه تجربه استریم بازی به مشتریانشان همکاری دارد. همچنین پلتفرم این استارتاپ، زیرساختهای بکاِند را در اختیار شرکتها قرار میدهد تا بتوانند اپلیکیشنها و رابطهایی را طراحی کنند و یا از خدمات مرتبطی که توسط مهندسان این مجموعه ارائه میشود، استفاده کنند.
از زاویه کاربر، RemoteMyApp سرویس کلاد گیمینگ اشتراکی Vortex. gg را روی آیبیاِم کلاد عرضه میکند که امکان اجرای بازیهایی همچون فورتنایت، Grand Theft Auto V و League of Legends را در ازای پرداخت ۹.۹۹ دلار در ماه فراهم میکند.
اپلیکیشن Vortex. gg که به گفته این استارتاپ بیش از ۱۰ میلیون بار نصب شده، به کاربر اجازه میدهد تا بازیها را به لایبرریهای استریم، اپیک گیمز و استیم لینک کند و از راه دور به آنها دسترسی داشته باشد.
هستبک پیشتر در در مصاحبهای عنوان کرده بود که گیمرها برای استفاده از فناوری این شرکت، تنها کاری که باید انجام دهند، دانلود یکی از اپلیکیشنهای اختصاصی این استارتاپ و انتخاب یک طرح اشتراک است. سپس بازیها از طریق شبکهای از سرورهای قدرتمند این شرکت یا Vortex. gg روی دستگاه مدنظر کاربر، استریم خواهند شد.
بر اساس گزارشهای منتشرشده، حوزه کلاد گمینگ یا همان اجرای بازی در فضای ابری در سال ۲۰۱۹، بالغ بر ۱۵۸ میلیون دلار آورده داشته که این عدد در سال ۲۰۲۴ به چیزی حدود ۳.۱ میلیارد دلار خواهد رسید.
طبق بررسی که در سال ۲۰۱۹ صورت گرفت، کاربران آشنایی چندانی با کلاد گیمینگ ندارند و تنها ۹ درصد از گیمرها عنوان کردند که به طور کامل با این حوزه آشنا هستند. با این حال، گزارش Niko Partners نشان میدهد که تا سال ۲۰۲۵، نزدیک به ۵۰۰ میلیون گیمر فعال در زمینه کلاد گیمینگ خواهیم داشت.
شواهد نشان میدهد که این عرصه به سرعت در حال رشد و محبوبیت نزد کاربران است و به همین جهت، شرکتها برای تصاحب سهم بیشتر از این بازار نوظهور، به دنبال تقویت و تثبیت خود در این حوزه هستند.