دیجی‌کالا

دریافت حضوری خرید دیجی‌کالایی با هزینه کمتر

دیجی‌کالا در چند سال گذشته برای سهولت بیشتر آن دسته از مشتریانش که نمی‌توانند برای تحویل سفارش در خانه منتظر بمانند، یا از قبل برای زمان مشخصی برنامه‌ریزی کنند، همچنین کاهش هزینه‌های ارسال، پروژه پودو (PUDO-Pick Up & Drop Off) را راه‌اندازی کرده است. پودو امکان تحویل حضوری را برای مشتریان ایجاد می‌کند. مشتریان می‌توانند با حضور در مراکز تحویل کالا، یا گنجه‌های مستقر در مراکز تجاری شخصاً سفارش خود را تحویل بگیرند. در سال 1401، تعداد مراکز تحویل حضوری در سراسر کشور توسعه داشت و با افزایش تعداد گنجه‌ها، مشتریان دیجی‌کالا بیش از 48 هزار سفارش را در زمان موردنظر خود دریافت کردند.

اگر بعد از خریدهای اینترنتی، از شیوه‌ها و هزینه‌های ارسال و دیر رسیدن کالا کلافه می‌شوید، یک راهکار دارید که هم هزینه‌ها را کمتر می‌کند و هم معمولا باعث می‌شود زودتر خریدتان را تحویل بگیرید.

دریافت حضوری راه‌حلی است که دیجی‌کالا برای بعضی از خریدها در نظر گرفته است. شاید فکر کنید که خاصیت خرید اینترنتی این است که مستقیم به محل کار یا زندگی‌تان برسد اما اگر خانه نیستید و کسی نیست که سفارش‌تان را تحویل بگیرد، این راه حسابی به دردتان می‌خورد.

سرویس تحویل حضوری از دو طریق در دیجی‌کالا فعال است؛ گنجه‌های سطح شهر که در تهران، کرج و اصفهان قابل استفاده هستند و مراکز دریافت حضوری در مکان‌هایی مثل فروشگاه‌ها و دفاتر مختلف.

برخلاف گنجه، مراکز تحویل حضوری در تمام ایران و شهرهای مختلف فعال هستند و اکنون 350 مرکز سفارش‌های شما را دریافت می‌کنند تا آنها را به شما تحویل دهند.

شیوه استفاده از این مراکز به این شکل است: اگر کالایی که انتخاب کرده‌اید سوپرمارکتی یا سنگین نیست و ارسال‌کننده آن دیجی‌کالاست، پس از ثبت سفارش و در باکس ویژه آدرس‌تان، می‌بینید که نوشته شده: «مراکز دریافت حضوری نزدیک به این آدرس». با کلیک روی این لینک، مراکز تحویل حضوری نزدیک به آدرس‌تان را می‌بینید که عنوان «گنجه» دارند و با لوگوی دیجی‌کالا مشخص شده‌اند.

دریافت حضوری خرید دیجی‌کالایی با هزینه کمتر

بعد از انتخاب مکانی که نزدیک شماست، بقیه مراحل پرداخت و نهایی کردن سفارش را انجام دهید. با آماده‌سازی سفارش، کالای شما از طریق مامور ارسال دیجی‌کالا به مرکزی که انتخاب کرده‌اید سپرده می‌شود و پیامکی هم می‌گیرید تا از آن باخبر شوید. حالا 48 ساعت فرصت دارید تا خریدتان را تحویل بگیرید. یادتان باشد که اگر این زمان بگذرد سفارش شما به انبار دیجی‌کالا می‌رود و لغو می‌شود.

مراکز تحویل حضوری فعلا دفاتر پیشخوان دولت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌های عادی هستند که درخواست کرده‌اند به این شکل همکار دیجی‌کالا باشند و به آنها «گنج‌داران» می‌گویند. این مراکز کاملا قابل اعتماد هستند و سفارش‌های کاربران در آنها با امنیت کامل نگهداری می‌شوند.

نکته مهمی که مزیت دریافت حضوری محسوب می‌شود هزینه کم آن است. اگر شیوه‌های معمول ارسال را انتخاب کنید 39 تا 49 هزار تومان باید برای ارسال پول بدهید اما هزینه دریافت کالا از این مراکز فقط 19 هزار و 900 (19900) تومان است که اگر عضو دیجی‌پلاس باشید همین 19900 تومان را هم نمی‌پردازید.

البته باید بدانید که تقاضا برای تحویل گرفتن سفارش از مراکز تحویل حضوری بسیار بالاست و تعداد این مراکز کمتر از میزان تقاضاست و هر کدام هم فضای محدودی دارند. برای همین ممکن است مجبور شوید برای گرفتن خریدتان کمی منتظر بمانید تا سفارش‌تان به این مراکز برسد و بعد بتوانید آن را دریافت کنید.

باز هم یادتان باشد اگر این سرویس را انتخاب کردید زمانی که می‌خواهید سفارش‌تان را بگیرید باید کد تحویل را همراه داشته باشید و به مسئول مرکز بگویید. بعد خیلی راحت خریدتان را می‌گیرید. بدون این که مجبور باشید برنامه‌های کار و زندگی‌تان را برای دریافت سفارش بهم بریزید و در خانه بمانید یا نگران باشید که کسی نیست خریدتان را تحویل بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا