ارز دیجیتال

بررسی کیف پول های مناسب ارز متیک

پلتفرم پالیگان، یکی از پلتفرم‌های توسعه‌یافته بر بستر اتریوم است که هدف اصلی و مهم آن، بهبود مقیاس‌پذیری بر شبکه اتریوم و تسهیل تراکنش‌های سریع و امن است. پالیگان علاوه بر تمام مشخصه‌های بسیار خوب اتریوم، مزایای بی‌نظیری هم‌چون رابط کاربری ساده و قابل درک، افزایش میزان امنیت و انعطاف‌پذیری بیشتر را در اختیار کاربران می‌گذارد. کاربران برای ذخیره و استفاده از ارز اختصاصی این پلتفرم یعنی متیک (MATIC) می‌توانند از هر نوع کیف پولی استفاده کنند که از شبکه پالیگان پشتیبانی می‌کند. اگر دقیقا نمی‌دانید کدام کیف پول‌ها مناسب متیک هستند، همراه ما باشید تا بعد از معرفی این ارز و بررسی قیمت متیک، چند نمونه از بهترین ولت‌های مناسب این ارز دیجیتال را به شما هم معرفی کنیم.

پالیگان و متیک

شبکه پالیگان برای کاهش هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم و افزایش سرعت تایید هر تراکنش، معرفی شد. این شبکه در کنار شبکه اتریوم فعالیت می‌کند، میزان مقیاس‌پذیری اتریوم را افزایش داده و برای تایید تراکنش‌ها، از روش اثبات سهام کمک می‌گیرد. از آن‌جا که پالیگان از ماشین مجازی اتریوم یعنی EVM بهره می‌برد، به‌راحتی می‌توان تمام اپلیکیشن‌های مبتنی بر اتریوم را به این پلتفرم منتقل کرد.

پالیگان و متیک

این شبکه گسترده و کارآمد، یک رمزارز بومی به نام MATIC دارد. با استفاده از متیک می‌توانید هزینه تراکنش‌های شبکه را پرداخت کرده و علاوه بر این کار، در فرآیند حاکمیتی شبکه نیز مشارکت کنید. قیمت متیک در حال حاضر، 0.4959 دلار است و در رتبه 20 لیست ارزهای دیجیتال ارزشمند دنیا قرار گرفته است. برخی کارشناسان در تحلیل متیک مدعی هستند که این رمزارز ممکن است تا ده سال آینده، پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته باشد و حتی به رقم خارق‌العاده 100 دلار نیز دست پیدا کند.

حالا اگر برای خرید و نگهداری از این رمزارز وسوسه شده‌اید، باید به شما بگوییم که پالیگان کیف پول اختصاصی برای متیک ندارد. بنابراین برای نگهداری از این ارز، به یک کیف پول مجزا نیاز خواهید داشت. انواع کیف پول‌های مناسب متیک در دنیا وجود دارند که در ادامه، به بررسی 4 مورد از بهترین کیف پول های مناسب برای متیک خواهیم پرداخت.

کیف پول OKX

این ولت توسط یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان یعنی صرافی OKX عرضه شده است. کیف پول OKX انواع ابزارهای پیشرفته مالی را به کاربران خود ارائه می‌دهد تا از طریق این ابزارها، انجام انواع تراکنش‌های مالی و معاملاتی برای تریدرها و سرمایه‌گذاران، ساده‌تر شود. کاربران در کیف پول OKX می‌توانند خیلی ساده و راحت پورتفولیو خود را مدیریت کنند. نکته بسیار مهمی که به محبوبیت این کیف پول منجر شده، غیر حضانتی بودن آن است.

بدین شکل، کاربران کنترل کاملی بر دارایی‌ها و البته کلیدهای خصوصی خود دارند و در حین تریدکردن، از بیشترین میزان امنیت ممکن، بهره خواهند برد. این ولت Multi-Chain بوده و از چندین شبکه بلاک‌چین از جمله پالیگان، پشتیبانی می‌کند.

 

کیف پول MetaMask

کیف پول MetaMask برای متامسک

با اختلاف بسیار زیاد نسبت به دیگر ولت‌ها، کیف پول متامسک یکی از بزرگ‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در فضای بلاک‌چین است. توسعه‌دهندگان این کیف پول، در سال 2016 ساخت این ولت را آغاز کردند و در آن زمان، می‌خواستند کیف پولی برای شبکه بلاک‌چین طراحی و تولید کنند که به‌عنوان یک افزونه بر مرورگر فعالیت کند. در حال حاضر متامسک بیش از 30 میلیون کاربر دارد و امکان تریدکردن انواع توکن‌ها و استفاده از انواع DApp را برای کاربران بی‌شمار خود فراهم می‌کند.

از طریق متامسک امکان دسترسی به پالیگان نیز برای شما وجود دارد. برای اتصال متامسک به پالیگان، باید وارد بخش Network Setting در متامسک شوید. سپس با ورود به بخش نتورک و پس از آن کلیک بر Setting، گزینه Add Network را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه، Polygon Mainnet را از لیست انتخاب کرده و به‌سادگی آن را به ولت اضافه کنید. پس از این کار، ارز متیک شما نیز در این ولت قابل دسترسی خواهد بود. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که پالیگان، متامسک را به‌عنوان کیف پول پیش‌فرض خود به کاربران پیشنهاد داده و با توجه به همین موضوع، استفاده از این کیف پول انتخاب عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.

کیف پول Ledger Nano X

دیگر کیف پول مناسب برای متیک، کیف پول لجر نانو ایکس است. این کیف پول سخت‌افزاری، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سرد در دنیای کریپتوکارنسی به‌شمار می‌آید. شما می‌توانید این کیف پول را در سیستم دسکتاپ خود استفاده کنید یا حتی با استفاده از بلوتوث یا رابط Type-C به گوشی خود وصل نمایید.

این کیف پول از بیش از 5.500 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و می‌توان با استفاده از آن، انواع عملیات خرید، فروش یا سواپ و Lend را هم انجام داد. علاوه بر این، با کمک لجر نانو ایکس می‌توانید استیکینگ را هم آغاز کنید. یک مزیت فوق‌العاده این کیف پول، امکان اتصال آن به متامسک است. پس از این کار، به‌راحتی می‌توانید ارز متیک را در این کیف پول هم در اختیار داشته و به انواع اپلیکیشن‌های غیر متمرکز نیز دسترسی داشته باشید.

کیف پول Trust Wallet

کیف پول تراست ولت برای افرادی که از سیستم عامل‌های اندروید و iOS استفاده می‌کنند، ایده‌آل خواهد بود. بنابراین باید بگوییم که تراست ولت، یک کیف پول ارز دیجیتال موبایلی است. کیف پول تراست ولت پس از یکپارچه‌سازی با مرورگر، قابلیت دسترسی به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. کاربران در تراست ولت می‌توانند از میان تعداد زیادی شبکه‌های مختلف، پالیگان را انتخاب کنند.

بدین شکل، به اپلیکیشن‌های ارائه شده در پالیگان و البته ارز دیجیتال متیک، دسترسی خواهند داشت. نکته بسیار مهمی که تراست ولت را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای متیک تبدیل کرده این است که تنها در تراست ولت امکان معامله P2P برای متیک وجود دارد. امکان استیک‌کردن دارایی در تراست ولت و البته خرید و فروش NFT در آن، همه از مزایای بسیار خوب این کیف پول قدرتمند هستند. امنیت بسیار بالا و ذخیره کلید خصوصی شما در موبایل‌تان، از دیگر مشخصه‌های این کیف پول است.

رمزارز متیک و نگهداری آن در کیف پول‌های مشهور دنیا

پالیگان با عرضه امکانات متنوع و اپلیکیشن‌های گوناگون، به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های دنیای ارزهای دیجیتالی تبدیل شد. در پی این محبوبیت، رمزارز اختصاصی آن یعنی متیک نیز ارزش بیشتری پیدا کرد و خرید و نگهداری از آن نیز به یک دغدغه مهم تبدیل شد. از آن‌جا که پالیگان کیف پول اختصاصی ندارد، کاربران باید از کیف پول‌های شخص ثالث برای نگهداری از متیک کمک بگیرند. انواع کیف پول‌ها به این هدف وجود دارند که متامسک و تراست ولت همراه با لجر ایکس و OKX برخی از بهترین آن‌ها در سال 2024 هستند. حالا و با توجه به احتمال افزایش قیمت متیک در سال‌های آینده، اگر شما هم قصد خرید این رمزارز را دارید، با خیال راحت می‌توانید یکی از این کیف پول‌ها را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا