هوش مصنوعی

عبور تعداد کاربران هفتگی چت جی‌پی‌تی از مرز ۲۰۰ میلیون نفر

چت جی پی‌تی محصول شرکت اپن ای‌آی یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی مولد در جهان است و از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۲۲، توجه زیادی به خود جلب کرده است. اکنون اپن ای‌آی اعلام کرده که چت جی پی‌تی از مرز ۲۰۰ میلیون کاربر فعال هفتگی عبور کرده و انتظار می‌رود که اپل با عرضهiOS ۱۸، به رشد بیشتر این آمار کمک کند.

دو برابر شدن تعداد کاربران فعال هفتگی چت جی پی‌تی

بر اساس گزارشی ازAxios، سخنگوی اپن ای‌آی تأیید کرد که تعداد کاربران فعال هفتگی چت جی پی‌تی از نوامبر سال گذشته دو برابر شده و از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون نفر رسیده است. همچنین طبق گفته این شرکت، ۹۲ درصد از شرکت‌های لیست شده در Fortune ۵۰۰ از محصولات اپن ای‌آی استفاده می‌کنند.

استفاده از API ChatGPT نیز از زمان راه‌اندازی GPT-4o Mini در ماه ژوئیه، تا به امروز دو برابر شده است. این مدل به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر و همچنین توانمندتر از مدل GPT-3.5 قبلی است.

سم آلتمن – مدیرعامل اپن ای‌آی، در بیانیه‌ای به Axios گفت: «مردم اکنون از ابزارهای ما به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره‌شان استفاده می‌کنند و این ابزارها در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش، تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کنند؛ چه در انجام کارهای روزمره، چه در حل مسائل دشوار و چه در باز کردن درهای خلاقیت.»

در حالی که این اعداد و ارقام به‌خودی‌خود قابل توجه هستند، به احتمال زیاد تا پایان سال تعداد کاربران چت جی پی‌تی بیشتر خواهند شد که بخشی از آن به لطف اپل است. شرکت اپل همان‌طور که در WWDC ۲۰۲۴ اعلام کرد، برنامه دارد تا iOS ۱۸ ChatGPT  را در Siri ادغام کند. به عبارت دیگر، وقتی هوش اپل نتواند به سوالی پاسخ دهد، Siri  از کاربر می‌خواهد که برای پاسخ به چت جی پی‌تی مراجعه کند.

بر اساس گزارش Bloomberg، انتظار می‌رود که این ادغام با انتشار نسخه آینده iOS ۱۸ در اواخر سال جاری معرفی شود. در این گزارش همچنین اشاره شده که اپل به‌عنوان بخشی از این همکاری، به اپن ای‌آی پولی پرداخت نمی‌کند و همچنین اپن ای‌آی نیز به اپل پولی نمی‌پردازد. در عوض، گفته می‌شود که اپل باور دارد که این ادغام و سودی که iOS ۱۸ برای اوپن ای‌آی به همراه دارد، «ارزشی برابر یا حتی بیشتر» از پول نقد دارد.

منبع: 9to5mac

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا