شبکه‌های اجتماعی

تعداد کاربران تردز از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرد

تردز (Threads)، اپلیکیشن جدید متا و رقیب توییتر، این روزها در کانون توجهات قرار گرفته و در کمتر از یک هفته پس از عرضه، گزارش‌ها از عبور تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از مرز ۱۰۰ میلیون حکایت دارند.  

ردیابی ثبت‌نام‌ها در تردز توسط مرکز Quiver Quntitative نشان می‌دهد که ارتباط میان اینستاگرام و تردز و ثبت‌نام آسان در این شبکه اجتماعی جدید، سبب شده تا کاربران زیادی به نصب و راه‌اندازی اکانت خود در اپلیکیشن جدید متا اقدام کنند.  

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا نیز طی چند روز اخیر، اطلاعاتی را درباره تعداد کاربران تردز منتشر کرده بود. به گفته زاکربرگ، تردز در هفت ساعت نخست عرضه توانست ۷ میلیون کاربر را جذب کند که این عدد تا صبح روز پنجشنبه گذشته، به ۳۰ میلیون کاربر رسیده بود. تقریبا ۲۴ ساعت بعد، تردز از بیش از ۳۰ میلیون کاربر میزبانی می‌کرد.  

این آمارها در حالی به دست آمده که تردز هنوز در آغاز راه خود قرار دارد و بسیاری از قابلیت‌های مهم و کاربردی در این اپلیکیشن وجودندارد. از جمله محدودیت‌های فعلی در این برنامه می‌توان به امکان سرچ صرفا از طریق یوزرنیم، عدم پشتیبانی از هشتگ و عدم امکان ارسال پست از طریق نسخه وب اشاره کرد.

شاید یکی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های فعلی تردز، عدم نمایش پست‌ها بر اساس زمان انتشار است. الگوریتمی‌که در حال حاضر، پست را به نمایش می‌گذارد، مملوی از پست‌ها از برندهای مختلف را ارائه می‌دهد و پیدا کردن پست‌های ارسالی دوستان و دنبال‌کنندگان، نسبتا دشوار است.

با این حال، در خبرها آمده که توییتر در حال اضافه کردن قابلیت نمایش پست‌ها بر اساس تاریخ انتشار است. آدام موسری، مدیر اینستاگرام می‌گوید قرار نیست، تردز جای اینستاگرام را بگیرد.

به گفته وی، سیاست و اخبار روز مهم هستند اما وقتی به مواردی چون نیاز به بررسی دقیق، منفی بودن و خطراتی که با این گونه از مطالب فکر می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که ارزش ورود به این حوزه‌ها را ندارد.  

موسوی ادامه داد موضوعات شگفت انگیز دیگری مانند ورزش، موسیقی، مد، زیبایی، سرگرمی‌و غیره وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد یک پلتفرم جذاب بدون نیاز به ورود به سیاست یا خبر روز استفاده شود.

تردز در حالی به این آمار و ارقام دست یافت که برای نمونه کاربران ابزار هوش مصنوعی محبوب ChatGPT تقریبا پس از گذشت ۲ ماه از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا