شبکه‌های اجتماعی

عبور کاربران ماهانه ‌اسنپ‌چت از مرز ۷۵۰ میلیون نفر

اسنپ، شرکت مالک اپلیکیشن اسنپ چت، اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پلتفرم از مرز ۷۵۰ میلیون عبور کرده است.

این شرکت اخیرا نیز مدعی شد که روزانه حدود ۳۷۵ میلیون کاربر از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. اگرچه این آمار و ارقام، فاصله زیادی با ۲.۹۶ میلیارد کاربر فعال ماهانه و ۲ میلیارد کاربر روزانه فیسبوک دارد، اما شواهد از روند رو به رشد جذب کاربر توسط این پلتفرم حکایت دارند.

اسنپ اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌ها در این شرکت به سمت دستیابی به بیش از ۱ میلیارد کاربر طی دو تا سه سال آینده، سوق داده شده است. اگر بخواهیم نگاهی جزیی‌تر به کاربران فعال اسنپ‌چت بیندازیم باید گفت که بیشتر کاربران یعنی بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از کشورهای خارج از آمریکای شمالی هستند.

اوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ چندی پیش اعلام کرد کاربران اسنپ‌چت اغلب از میان افرادی با سن ۱۳ تا ۳۴ سال و از بیش از ۲۰ کشور دنیا هستند. در این میان، بالغ بر ۵ میلیارد اسنپ نیز روزانه توسط کاربران ثبت می‌شود.

در گزارش این شرکت آمده، کاربران سرویس اشتراکی اسنپ‌چت پلاس حدود ۲.۵ میلیون نفر هستند که البته این سرویس تنها هفت ماه از زمان عرضه آن می‌گذرد. همچنین بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از سرویس اسنپ مپ (Snap Map) در ماه استفاده می‌کنند.

این گزارش در حالی منتشر شد که پس از گذشت روزهای سخت در سال ۲۰۲۲، اوضاع اسنپ اکنون رو به بهبودی است. این شرکت از اواخر سال ۲۰۲۱ و میانه سال گذشته میلادی، با افت ۸۰ درصدی ارزش سهام خود مواجه شد و به ناچار، حدود ۱۳۰۰ کارمند خود را اخراج کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا