گوناگون

واکنش عجیب دیزنی به مرگ زن ۴۲ ساله در دیزنی‌لند؛ شرایط را هنگام خرید دیزنی‌پلاس پذیرفته بودید

“کانکپورن تانگسوان” زنی ۴۲ ساله اکتبر ۲۰۲۳ به همراه همسرش پس از صرف غذا در یکی از رستوران‌های مراکز تفریحی دیزنی ورلد (Disney World) به دلیل واکنش آلرژیک جان خود را از دست داد. این زن و همسرش “جفری پیکولو” رستوران را به دلیل تبلیغات آن مبنی بر اهمیت اولویت‌دهی به افراد با آلرژی غذایی انتخاب کرده بودند چرا که تانگسوان حساسیت شدیدی به مغزها و لبنیات داشت.

پس از اینکه همسر او از دیزنی برای خسارت بیش از ۵۰ هزار دلار شکایت کرده، شرکت دیزنی در کمال تعجب مدعی شد که او هنگام ثبت‌نام در سرویس استریم دیزنی پلاس در سال ۲۰۱۹ تمام قوانین و شرایط استفاده از سرویس دیزنی پلاس را قبول کرده است.

شرایط استفاده از این سرویس بیان می‌کند که “هرگونه اختلاف بین بین کاربر و دیزنی باید خارج از دادگاه حل و فصل شود و تصمیمات گرفته شده قابل تجدید نظر نیست.”

به گفته دیزنی این توافق تنها شامل دیزنی پلاس نیست و پوشش‌دهنده “تمام اختلافات” با دیزنی و شرکت‌های زیرمجموعه آن است.

در پاسخی به درخواست دیزنی، تیم حقوقی پیکولو استدلال می‌کند که تایید او برای ایجاد حساب کاربری نباید همسرش را به همان توافق ملزم کند.

عجیب‌تر اینکه دیزنی ادعا می‌کند پیکولو خارج از دیزنی پلاس نیز به این بند قوانین رضایت داده است. این درخواست می‌گوید او هنگام خرید بلیت‌های دیزنی ورلد در سپتامبر ۲۰۲۳ شرایط “تجربه من در دیزنی” را پذیرفته که شامل شرایط استفاده دیزنی نیز می‌شود. اما وکلای پیکولو استدلال می‌کنند که این شرایط به گونه‌ای نامشهود بوده که او هنگام ثبت‌نام در دیزنی پلاس متوجه آن نشده و هنگام پذیرش شرایط “تجربه من در دیزنی” نیز به دلیل اینکه دیزنی فرض کرده که او این شرایط را چهار سال پیش دیده است، آن‌ها را نخوانده است.

توافقات اجباری مانند آنچه در شرایط دیزنی آمده، به طور فزاینده‌ای رایج شده‌ و حتی هنگام خرید محصولات فیزیکی نیز به کار می‌روند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ نشان داد که ۹۹ درصد افراد بدون هیچ آگاهی، شرایط استفاده از محصولات را قبول می‌کنند و بدون اینکه بدانند، حق خود برای شکایت در دادگاه را از دست می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا