موبایل

در هنگام خرید تلفن همراه باید به چه نکاتی دقت کرد؟

پیدا کردن یک فروشگاه اینترنتی که در زمینه فروش تلفن‌های همراه فعالیت کند با وجود فروشگاه‌هایی که امروزه تعداد آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود می‌تواند کار سختی باشد و کمی شما را دچار سردرگمی کند. اما با این حال جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. به این خاطر که در این مقاله می‌خواهیم به معرفی فروشگاه اینترنتی فرنا که در زمینه فروش تلفن‌های همراه و لوازم جانبی آن‌ها فعالیت می‌کند و نکات مهمی که باید هنگام خرید تلفن همراه به صورت آنلاین به آن توجه کنید بپردازیم. پس پایان این مقاله با آی تی ایران همراه شوید.

در خرید آنلاین گوشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید تلفن همراه آنلاین نسبت به دیگر خریدهای آنلاین قطعاً دشواری‌های خاص خود را دارد. از آنجایی که این وسیله گران قیمت و بسیار مهم است؛ در نتیجه شما می‌خواهید تلفن همراهی را خریداری کنید که مطابق با بودجه و نیازهای شما باشد. برای داشتن تجربه‌ای بهتر هنگام خرید و انتخاب تلفن همراه به صورت آنلاین باید نکات زیادی را مورد توجه قرار دهید. از جمله این نکات عبارت‌اند از:

فروشنده معتبر

همیشه این احتمال وجود دارد که شما با فروشنده ناشناسی برخورد داشته باشید. برای اینکه بتوانید از کلاه‌برداری و یا از دست دادن بودجه خود در امان باشید، باید ابتدا فروشنده فروشگاهی که قصد خرید تلفن‌ همراه را دارید بشناسید. همچنین باید سؤالاتی مانند آیا این فروشگاه در جلب رضایت خریداران موفق عمل کرده است؟ و یا کسی را می‌شناسید که قبلاً از این فروشگاه خریده کرده باشد؟ را از خود بپرسید. سؤالات دیگری مانند آیا ارسال بسته به موقع انجام می‌شود؟ هم می‌تواند هنگام خرید یک تلفن همراه از جمله نکات مهمی باشد که باید به آن دقت کنید.

شرایط کلی گوشی

اهمیت ندارد که شما برای خرید و استعلام قیمت گوشی سامسونگ یا خرید و استعلام قیمت گوشی شیائومی اقدام کرده باشید، بلکه هر برندی که قصد خرید آن را دارید باید بتواند به خوبی نیازهای شما را برطرف کند. به همین خاطر تا زمانی که مدل مناسب و مورد نظر خود را پیدا نکرده‌اید به دنبال اطلاع از قیمت تلفن همراه نباشید. همچنین سعی کنید فروشگاهی را پیدا کنید که مشخصات و شرایط کلی تلفن همراه را در سایت درج کرده باشد. در این صورت بهتر می‌توانید با قابلیت‌ها و شرایط مختلف تلفن همراه مورد نظر خود آشنا شوید.

سیستم عامل گوشی

تلفن‌های همراه به طور کلی از دو سیستم عامل ios و اندروید برخوردارهستند. کار کردن با سیستم عامل ios کم دردسر تر و راحت‌تر است، اما با این حال سیستم عامل اندروید به شما گزینه‌های بیشتری را برای نصب اپلیکیشن های مختلف در اختیار قرار می‌دهد. به همین خاطر اینکه شما کدام یک از این دو سیستم عامل را برای تلفن همراه خود انتخاب کنید کاملاً به بودجه، سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. همچنین پیشنهاد می‌شود که در هنگام خرید تلفن همراه به هیچ عنوان تعصب نداشته باشید و سعی کنید بسته به کارایی و عملکرد، بهترین مدل تلفن همراه را انتخاب کنید.

دوربین گوشی

دوربین گوشی
دوربین گوشی

همانطور که پردازنده، عمر باتری و… اهمیت دارد، ویژگی‌ها و کیفیت دوربین هم یکی دیگر از گزینه‌هایی است که باید حتماً هنگام خرید تلفن همراه به آن توجه داشته باشید. به خصوص اگر کار شما عکاسی است و یا در شبکه‌های مجازی زیاد فعالیت می‌کنید. نکته مهمی که هنگام توجه به دوربین موبایل باید در نظر داشته باشید این است که اعداد گفته شده به عنوان مگاپیکسل دوربین‌های تلفن همراه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. به همین خاطر بهتر است هنگام خرید حتماً به ویژگی‌های مهم‌تری مانند زوم اپتیکال، لنز چند گانه، تثبیت کننده تصویر و… توجه داشته باشید.

سال ساخت گوشی

سال ساخت گوشی یکی دیگر از نکاتی است که باید حتماً به آن توجه داشته باشید. به این خاطر که اگر تلفن همراهتان نسبتاً جدید نباشد نمی‌تواند به‌روزرسانی‌های مهم تلفن همراه را دریافت کند. به این خاطر که به عنوان مثال گوشی‌های سامسونگ تا ۴ یا ۵ سال می‌توانند قابلیت پشتیبانی و آپدیت دریافت کنند و اگر از این چند سال بگذرد نمی‌توانند خدمات به روزی را به شما ارائه دهند. به همین خاطر حتماً اطمینان حاصل کنید که سال ساخت تلفن همراه بر روی کیفیت آن تأثیری نداشته باشد و از زمان دقیق انتشار آن اطلاع پیدا کنید.

قیمت مناسب

هنگامی که برای خرید تلفن‌های همراه مختلف به سایت‌های گوناگون مراجعه می‌کنید قطعاً با قیمت‌های مختلفی روبرو می‌شوید. متأسفانه قیمت تلفن‌های همراه به دلیل تغییرات مداوم در قیمت دلار و ارز دائماً در نوسان هستند. با این حال به راحتی می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، مناسب‌ترین و ارزان‌ترین قیمت را از بین دیگر فروشندگان تلفن همراه پیدا کنید. از طرفی دیگر، خرید آنلاین تلفن همراه در مقایسه با شیوه سنتی خرید گوشی یعنی خرید به صورت حضوری راحت‌تر و به صرفه‌تر است. فروشگاه فرنا سعی می‌کند تا به روزترین و مقرون به صرفه‌ترین قیمت تلفن‌های همراه را به مشتریان خود ارائه دهد.

قوانین و شرایط مرجوعی کالا

در تمام فروشگاه‌های اینترنتی مدت زمان مشخص و شرایط ویژه‌ای برای مرجوع کردن کالا و بازگشت پول تعریف شده است. به عنوان مثال برخی از فروشگاه‌ها پس از هفت روز می‌توانند کالای خریداری شده توسط شما را بازگرداند. به همین خاطر اگر می‌خواهید خرید مطمئن‌تر و راحت‌تری را تجربه کنید حتماً به شرایط مرجوعی کالا توجه داشته باشید. از طرفی دیگر اصالت و ضمانت کالا اهمیت بسیار زیادی دارد که فروشگاه فرنا اصالت تمام کالاهای خود را تضمین می‌کند.

فروشگاه اینترنتی فرنا

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای مخاطبان هنگام خرید گوشی هوشمند بررسی مشخصات دقیق و قیمت تلفن همراه است. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی فرنا این قابلیت را برای مخاطبان خود فراهم کرده تا به راحتی بتوانند قیمت گوشی شیائومی، سامسونگ، هواوی و… را مشاهده کنند. تمام قیمت‌ها به روز هستند و شامل تخفیف‌های شگفت انگیز می‌شوند. به عنوان مثال می‌توانید قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو ۲۵۶ گیگ رم ۸ را در سایت مشاهده کنید. فروشگاه فرنا سال‌هاست که به طور تخصصی در زمینه فروش تجهیزات تکنولوژیک مانند گوشی موبایل، کنسول بازی، لوازم جانبی، لوازم خانگی و… فعالیت می‌کند. اما امروزه به صورت آنلاین و در بستر اینترنت در حال تلاش برای خدمت گذاری به مخاطبان خود است تا آن‌ها بتوانند به صورت آنلاین با خیال راحت خرید خود را انجام دهند. اطمینان از اصالت کالا چیزی است که فرنا به آن پایبند است و همچنان تلاش می‌کند تا بتواند اعتماد مخاطبان خود را ارج نهد. از طرفی دیگر فرنا کارشناسان با تجربه و با انگیزه‌ای را در اختیار دارد که در صورت وجود هر گونه ابهام، مشکل و یا سوال قبل و بعد از خرید می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا