تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

شکایت ایکس از شرکت‌های تبلیغاتی به دلیل «تحریم غیرقانونی» این پلتفرم

مدیران ارشد ایکس مدت‌ها تبلیغ‌کنندگانی را که به دلیل نگرانی از پست‌های تبعیض آمیز از این پلتفرم خارج شده بودند مورد انتقاد قرار می‌دادند و حالا مسئولان ایکس از این شرکت‌ها شکایت کرده‌اند.

مدیر عامل ایکس، لیندا یاکارینو با انتشار بیانیه‌ای در این پلتفرم اعلام کرد یک شکایت ضد انحصار، علیه  «اتحاد جهانی برای رسانه‌های مسئول (GARM) » و چندین عضو آن، از جمله مارس، یونیلیور و CVS Health تنظیم کرده است. یاکارینو در بیانیه اعلام کرد که این گروه در یک «تحریم غیرقانونی» علیه ایکس شرکت کرده‌اند: «نتیجه – و شاید هدف – این تحریم، محروم کردن کاربران ایکس، از جمله هواداران ورزشی، گیمرها، خبرنگاران، فعالان، والدین و رهبران سیاسی و شرکت‌ها از میدان عمومی جهانی است.(Global Town Square”  فضایی که در آن مردم از سراسر جهان می‌توانند به صورت آزادانه و عمومی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.)»

طبق گزارش Axios، GARM  بخشی از فدراسیون جهانی تبلیغ‌کنندگان است (که در این شکایت نیز نام‌برده شده) و به منظور تدوین و تعیین قوانینی تشکیل شده که به تبلیغ‌کنندگان آنلاین کمک می‌کند تا مطمئن شوند تبلیغات آن‌ها در محیطی امن و مناسب نمایش داده می‌شود. در این شکایت ادعا شده که این گروه «همراه با شرکت‌های دیگر، با هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی، به طور عمدی و به صورت گروهی تصمیم گرفته‌اند که تبلیغات خود را از پلتفرم توییتر (که اکنون به نام ایکس شناخته می‌شود) خارج کنند.»

این اولین بار نیست که ایکس از گروهی شکایت می کند که ایلان ماسک آن‌ها را به تحریک تبلیغ‌کنندگان برای ترک پلتفرم متهم کرده است. این شرکت قبلاً علیه مرکز مقابله با نفرت پراکنی دیجیتال(CCDH) شکایت کرده بود زیرا CCDH تحقیقی منتشر کرده که نشان می‌داد ایکس نتوانسته پست‌های تبعیض آمیز منتشر شده توسط مشترکین برتر خود را حذف کند. در حکم این شکایت که توسط قاضی رد شد، اعلام شد که ایکس در تلاش است تا گروه  CCDH  را به دلیل انتشار تحقیقاتی که برایش ناخوشایند بوده، تنبیه کند.

ایکس همچنین از  Media Matters نیز شکایت کرده است. گروه نظارتی Media Matters قبلا گزارشی منتشر کرده که نشان می‌داد ایکس تبلیغات را در کنار محتوای یهودی‌ ستیز نمایش داده است.

ماسک روز سه‌شنبه در پستی نوشت: «ما به مدت ۲ سال تلاش کردیم با مهربانی رفتار کنیم و جز کلمات توخالی چیزی دریافت نکردیم. اکنون، زمان جنگ است.»

GARM  فعلا در این زمینه نظری منتشر نکرده است.

منبع:engadget

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا