شبکه‌های اجتماعی

قابلیت جدید واتسپ: واکنش سریع به پیغام‌ها، با دوبار لمس

واتسپ در حال آماده‌سازی برای معرفی قابلیت جدیدی است: واکنش (ری اکشن) با دو بار تپ روی پیام. این ویژگی مدت‌هاست که در قسمت دایرکت اینستاگرام موجود است و اکنون واتسپ آن را از دیگر پلتفرم‌های متا وام می‌گیرد.

این ویژگی در حال حاضر به صورت آزمایشی روی پلتفرم اندروید ارائه شده و با آخرین نسخه بتا قابل دسترس می‌شود. برای استفاده از این ویژگی، باید عضو کانال بتای واتسپ روی اندروید باشید که می‌توانید از طریق لیست گوگل پلی استور به آن بپیوندید – البته اگر هنوز جای خالی وجود داشته باشد، زیرا اغلب اوقات، جای خالی وجود ندارد.

همان‌طور که از نام آن پیداست، ویژگی جدید به شما امکان می‌دهد تا با دو بار تپ روی هر پیام، به سرعت به آن واکنش نشان دهید. می‌توانید به عکس‌ها، ویدئوها و GIFها، مستقیماً از روی نمایشگر واکنش نشان دهید و در هر بار استفاده، چند میلی‌ثانیه صرفه‌جویی کنید. همچنین دو بار تپ روی پیام برای واکنش نشان دادن، به جای فشار طولانی و سپس انتخاب واکنش، چند نانوثانیه زمان را ذخیره می‌کند.

با دو بار تپ کردن، یک ایموجی قلب روی پیغام نمایش داده می‌شود، درست مثل اینستاگرام. اگر بخواهید با ایموجی دیگری واکنش نشان دهید، باید روی پیغام فشار طولانی دهید تا لیست واکنش‌ها(ایموجی‌ها) ظاهر شود و از آنجا انتخاب کنید.

جالب اینجاست که هیچ راهی برای غیرفعال کردن این ویژگی «دو بار تپ» برای واکنش وجود نخواهد داشت و این ممکن است برای برخی کاربران مشکل‌ساز باشد، چرا که ممکن است در حین مرور تاریخچه چت خود به طور تصادفی به پیام‌های قدیمی واکنش نشان دهند.

اکنون که این ویژگی در نسخه بتا قرار دارد، انتظار می‌رود در هفته‌ها یا ماه‌های آینده برای همه کاربران عرضه شود.

منبع:gsmarena

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا