هوش مصنوعی

حالت پیشرفته «Voice Mode» توسط اوپن ای‌آی عرضه شد

این قابلیت فعلا برای بخش محدودی از کاربران در دسترس است.

اوپن ای‌آی حالت پیشرفته Voice Mode را راه‌اندازی کرده و از امروز، تعداد محدودی از کاربران مشترک ChatGPT قادر خواهند بود تا در نسخه آلفا، با این چت‌بات هوش مصنوعی گفت‌وگوی مستقیم داشته باشند. تمامی کاربران ChatGPT Plus تا پاییز امسال به این ابزار پیشرفته دسترسی خواهند داشت.

این شرکت با انتشار یک بیانیه در پلتفرم  Xاعلام کرده که در نسخه پیشرفته «Voice Mode»، گفت‌وگوها طبیعی‌تر و با وقفه زمانی بسیار کم  انجام می‌شوند و سیستم می‌تواند احساسات کاربر را عمیق‌تر درک کرده و بر اساس آنها واکنش نشان دهد.

قابلیت پشتیبانی از مکالمات صوتی درChatGPT ، از ماه سپتامبر سال گذشته ارائه شد و نسخه پیشرفته‌تر آن( ChatGPT-4o) در ماه می، به صورت عمومی به نمایش گذاشته شد. ChatGPT-4o، از یک مدل چندوجهی واحد برای قابلیت‌های صوتی استفاده می‌کند و برخلاف سه مدل جداگانه‌ای که در نسخه‌های صوتی قبلی استفاده می‌شد، تاخیر در مکالمات در سیستم جدید بسیار کاهش پیدا کرده است.

صدایی که در ماه می در دموی صوتی توسط اوپن ای‌آی معرفی شد، به طرز عجیبی شبیه صدای اسکارلت جوهانسون بود که این شرکت به همین دلیل مورد انتقاد زیادی قرار گرفت( جوهانسون در فیلم “Her” صداپیشگی شخصیت هوش مصنوعی «سامانتا» را انجام داده است.) تاریخ انتشار قابلیت پیشرفته Voice Mode به دلیل این بازخوردها به تعویق افتاد. با وجود این که شرکت اصرار داشت که صدای استفاده شده در این سیستم جدید، صدای جوهانسون نیست، اما در هر صورت آن صدا را حذف کرده است.

منبع: engadget

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا