ارز دیجیتال

امن‌ترین کیف پول‌های بیت‌کوین کدام‌اند؟

برای نگهداری از هر ارز دیجیتال، لازم است تا از یک کیف پول (wallet) استفاده کرد. بیت‌کوین نیز از این قاعده مستثنا نبوده و بعد از آگاهی از قیمت آنلاین بیت کوین و انجام خرید از یک صرافی معتبر، باید ارزهای خریداری‌شده را به یک کیف پول امن منتقل کرد.

کیف پول‌های ارز دیجیتال به دو دسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب به‌خصوصی هستند. اگر شما نیز قصد خرید بیت‌کوین را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه، تعدادی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را برای نگهداری بیت‌کوین معرفی کرده و ویژگی‌های آن‌ها را موردبررسی قرار خواهیم داد.

کیف پول‌های نرم‌افزاری

کیف پول‌های نرم‌افزاری به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که برای دسترسی به محتوای آن‌ها نیازی به داشتن سخت‌افزار خاصی وجود ندارد. معمولا با دانلود اپلیکیشن و واردکردن کلمات بازیابی (Seed Phrase) می‌توان از کیف پول استفاده کرد. بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگهداری بیت‌کوین را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

کیف پول بیت ۲۴

یکی از پیشرفته‌ترین صرافی‌های داخلی که به کاربران خود امکان استفاده از یک کیف پول اختصاصی را نیز ارائه می‌دهد، کیف پول بیت ۲۴ است. بیت ۲۴ همواره خلاقانه‌ترین تکنیک‌های امنیتی را به‌کار گرفته تا رمزارزهای کاربران را به امن‌ترین حالت ممکن نگهداری کند. یکی از نکات جالبی که درمورد این کیف پول وجود دارد، این است که واریزکردن بیت‌کوین به آن نیازی به پرداخت کارمزد ندارد؛ بدین‌صورت، می‌توان کیف پول بیت ۲۴ را یک کیف پول اقتصادی و بدون هزینه دانست.

علاوه‌براین، کاربران می‌توانند بیت‌کوین‌هایی را که در کیف پول بیت ۲۴ نگهداری می‌کنند، پس از آگاهی از قیمت آنلاین بیت کوین، ازطریق همین صرافی در هر ساعت از شبانه‌روز به فروش برسانند؛ همچنین، به‌خاطر داخلی‌بودن صرافی و عدم درگیری با تحریم‌های بین‌المللی، نیازی به نگرانی درمورد مشکلاتی مانند مسدودشدن حساب کاربری وجود ندارد.

کیف پول Exodus

یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگهداری بیت‌کوین، کیف پول Exodus است. دلیل اصلی شهرت این کیف پول به‌خاطر رابط کاربری ساده‌ای است که برای آن طراحی شده‌است؛ حتی کاربران تازه‌کار نیز می‌توانند به‌راحتی از قابلیت‌های Exodus استفاده کرده و بیت کوین‌های خود را به این کیف پول منتقل کرده یا از آن خارج کنند.

بااین‌که کیف پول Exodus از امنیت خوبی برخوردار است؛ اما بااین‌حال از قابلیت‌هایی مانند احراز هویت دومرحله‌ای (2FA) پشتیبانی نمی‌کند. بهتر است تا کاربران همواره در استفاده از این کیف پول تمامی نکات امنیتی را در نظر داشته باشند و آن‌ها را رعایت کنند.

خرید بیت کوین

کیف پول Electrum

از دیگر کیف پول‌هایی که می‌توان به‌شیوه‌ای امن بیت‌کوین را در آن نگهداری کرد، کیف پول Electrum است. این کیف پول از یک سرور غیرمتمرکز برای دریافت و ارسال اطلاعات استفاده می‌کند که باعث می‌شود تا سرعت بیشتری نسبت به سایر کیف پول‌ها داشته باشد؛ همچنین، با ارائه قابلیت چندامضایی (Multi-Signature) این امکان را فراهم کرده تا چندین نفر بتوانند به‌صورت هم‌زمان از یک کیف پول استفاده کنند؛ بدین‌صورت که انجام هر تراکنش فقط با تایید تمامی صاحبان کیف پول انجام می‌شود.

کیف پول‌های سخت‌افزاری

پس از اطلاع از قیمت آنلاین بیت کوین از یک صرافی معتبر و به‌انجام رساندن خرید، می‌توان رمزارزها را به یک کیف پول سخت‌افزاری منتقل کرد. مزیت کیف پول‌های سخت‌افزاری این است که به اینترنت متصل نیستند و این امر افزایش امنیت آن‌ها را در پی دارد؛ اما بااین‌حال، همواره خطراتی مانند گم یا ربوده‌شدن، آن‌ها را تهید می‌کند. بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری بیت‌کوین را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

کیف پول Trezor

کیف پول Trezor دارای دو مدل به نام‌های Trezor One و Trezor Model T است. هر دو مدل از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته‌ای استفاده کرده و قابلیت پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌است. کیف پول‌های Trezor دارای یک رابط کاربری ساده برای تایید تراکنش‌ها هستند که کارکردن با آن‌ها را به امری آسان تبدیل کرده‌است؛ بااین‌حال، به‌خاطر عدم اتصال به اینترنت، هیچ‌کدام از کیف پول‌ها نمی‌توانند قیمت آنلاین بیت کوین را ارائه دهند.

کیف پول Ledger Nano

از دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری محبوب برای نگهداری بیت‌کوین می‌توان به Ledger Nano اشاره کرد. این کیف پول دارای دو مدل به نام‌های Ledger Nano X و Ledger Nano S است که هر دو مدل از چیپست Secure Element برای نگهداری کلیدهای خصوصی رمزارز استفاده می‌کنند. بهره‌گیری از این تکنولوژی سبب شده‌است تا Ledger Nano به یکی از امن‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری تبدیل شود.

لازم به ذکر است که کیف پول‌های Ledger Nano علاوه‌بر بیت‌کوین از بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توان هر تعداد از آن‌ها را در این کیف پول‌ها ذخیره و نگهداری کرد.

ارز بیت کوین

جمع‌بندی؛ از کدام‌یک از کیف پول‌هایی که معرفی شدند استفاده کنیم؟

در این مطلب، سعی کردیم تا اطلاعاتی مفید را در رابطه با انواع کیف پول برای نگهداری بیت‌کوین ارائه دهیم. تمامی کیف پول‌هایی که معرفی شدند از اصول امنیتی به‌روزی استفاده کرده و می‌توان پس از بررسی قیمت آنلاین بیت کوین و خرید هر مقدار از این رمزارز، از این کیف پول‌ها برای نگهداری آن‌ها استفاده کرد. در آخر، امیدواریم مطالبی که گفته شدند مفید واقع شده و شما نیز بتوانید تجربه‌ای بی‌نظیر از سرمایه‌گذاری روی رمزارزها را برای خود رقم بزنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا