تکنولوژی

دستور مایکروسافت به کارکنان این شرکت در چین برای استفاده از آیفون به جای اندروید

مایکروسافت به کارکنان خود در چین دستور داد که برای کار از آیفون استفاده کنند و اندروید را کنار بگذارند. این شرکت اعلام کرده دسترسی شرکتی به دستگاه‌های اندرویدی در چین را مسدود خواهد کرد.

این دستور مایکروسافت قرار است از سپتامبر عملی شود و از آن زمان کارکنان این شرکت در چین حق استفاده از اندروید را در محیط کاری این شرکت نخواهند داشت.

بر اساس یک یادداشت داخلی که توسط بلومبرگ بررسی شده است، این شرکت آمریکایی به زودی از کارکنان مستقر در چین خواهد خواست که فقط از دستگاه‌های اپل برای احراز هویت هنگام ورود به رایانه‌ها یا تلفن‌های کاری استفاده کنند. این اقدام که بخشی از ابتکار جهانی آینده امن مایکروسافت است، صدها کارمند در چین را تحت تأثیر قرار خواهد داد و هدف آن اطمینان از استفاده همه کارکنان از مدیر رمز عبور Microsoft Authenticator و برنامه Identity Pass است.

در کشور چین گوگل پلی در دسترس نیست در حالی که فروشگاه اپلیکیشن اپل در دسترس است. حتی شرکتهایی چون هواوی و شیائومی نیز فروشگاه‌های اپلیکیشن اختصاصی خود را راه‌اندازی کرده‌اند اما مایکروسافت تصمیم گرفته دسترسی سیستم‌های خود را به فروشگاه‌های اپلیکیشن چینی محدود کند.

مایکروسافت می‌خواهد برای هرکدام از کارمندانی که از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند یک آیفون ۱۵ خریداری کند.

این شرکت امنیت خود را در سراسر جهان پس از حملات مکرر از سوی هکرهای تحت حمایت دولت‌ها افزایش داده است، با یک نفوذ مرتبط با روسیه که در ژانویه فاش شد و ده‌ها آژانس دولتی ایالات متحده از جمله وزارت امور خارجه را تحت تأثیر قرار داد. این شرکت تحت فشار و انتقاد شدید از سوی قانون‌گذاران داخلی برای بهبود عملکرد خود قرار گرفته است.

در ماه مه، چارلی بل، معاون اجرایی نوشت: “ما امنیت را در مایکروسافت بالاتر از همه چیز — حتی بیش از تمامی ویژگی‌های دیگر — در اولویت قرار می‌دهیم.” این شرکت تعهد کرده است که جاه‌طلبانه‌ترین تغییرات امنیتی خود را در دو دهه اخیر با SFI انجام دهد. از جمله اقدامات دیگر، مایکروسافت اعلام کرد که سریع‌تر به آسیب‌پذیری‌های ابری پاسخ خواهد داد، سخت‌تر کردن سرقت اعتبارنامه‌ها برای هکرها و اجرای خودکار احراز هویت چند عاملی برای کارکنان.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا