ارز دیجیتال

سرقت ۱.۳۸ میلیارد دلار ارز دیجیتال در نیمه اول سال ۲۰۲۴

مقدار ارز دیجیتال به سرقت رفته توسط هکرها و حملات شبکه‌ای، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ بیش از دو برابر شده و به ۱.۳۸ میلیارد دلار رسیده است. به گزارش شرکت اطلاعات بلاکچین TRM، پنج حمله بزرگ ۷۰ درصد از کل ارزهای دیجیتال به سرقت رفته را شامل می‌شوند.

مانند سال ۲۰۲۳ و سال‌های دیگر، تعداد کمی از حملات منجر به سرقت عمده‌ای از ارزهای دیجیتال شده است. با این حال، مقدار ارز دیجیتال به سرقت رفته در سال جاری همچنان کمتر از حدود ۲ میلیارد دلاری است که در نیمه اول سال ۲۰۲۲، سال رکورددار سرقت‌های ارز دیجیتال، به سرقت رفته بود.

قیمت‌های بالاتر ارزهای دیجیتال که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسید، احتمالاً به افزایش حجم سرقت‌های ارز دیجیتال کمک کرده‌اند.

مقایسه میزان هک و نفوذ کریپتو در سه سال

هکرها عمدتاً با دسترسی غیرمجاز به کلیدهای خصوصی و کدهای بذری (seed codes)، که رشته‌های رمزنگاری‌شده‌ای هستند که به فرد امکان دسترسی به کیف پول ارز دیجیتال را می‌دهند، ارزهای دیجیتال را به سرقت برده‌اند.

بزرگترین حمله سال ۲۰۲۴ تا کنون شامل سرقت بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین، معادل بیش از ۴۵۰۰ توکن، از صرافی ارز دیجیتال ژاپنی DMM Bitcoin بوده است. علت این حمله هنوز مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا