هوش مصنوعی

متخصصان آواشناسی: شابهت زیاد صدای دستیار «اسکای» اوپن‌ای‌آی به صدای اسکارلت جوهانسون

تحلیل جدید آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه ایالتی آریزونا نشان می‌دهد که صدای «اسکارلت جوهانسون» بازیگر مشهور هالیوودی شباهت زیادی به دستیار شخصی «اسکای» که توسط اوپن‌ای‌آی توسعه داده شده دارد. متخصصان صداشناسی در آزمایشگاه گفتار این دانشگاه، صدای جوهانسون و ۶۰۰ بازیگر حرفه‌ای زن دیگر را با اسکای مقایسه کردند و دریافتند که صدای جوهانسون بیشتر از ۹۸ درصد از دیگر بازیگران حرفه‌ای به اسکای شباهت دارد.

اخیرا نیز اسکارلت جوهانسون از شباهت صدای جدید چت‌جی‌پی‌تی به صدای خود ابراز شگفتی و ناراحتی کرده بود. این تحلیل نشان داد که اگرچه صداها مشابه هستند، اما یکسان نیستند. صدای اسکای کمی زیرتر از صدای جوهانسون است و بیان آن نیز بیشتر است. علاوه بر این، طول مسیرهای صوتی جوهانسون و اسکای یکسان بودند.

اوپن‌ای‌آی اظهار داشته که اسکای به‌طور عمدی با صدای جوهانسون طراحی نشده است و صدای آن توسط یک بازیگر دیگر ایجاد شده است. سام آلتمن، مدیرعامل اوپن‌ای‌آی، اعلام کرد که این شباهت تصادفی بوده و اسکای برای شبیه‌سازی صدای جوهانسون طراحی نشده است.

جوهانسون همچنین گفته که آلتمن دو بار با او تماس گرفته تا صدایش را برای چت‌جی‌پی‌تی استفاده کند، اما او این پیشنهاد را رد کرده است. هنگامی که دستیارهای شخصی جدید رونمایی شدند، جوهانسون از شباهت «عجیب» صدای اسکای به صدای خود شگفت‌زده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا