نرم‌افزار

ریکاوری اطلاعات فلش مموری (بهترین نرم افزار‌های ریکاوری)

ریکاوری فلش مموری زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما بنا به هر دلیلی اطلاعات ذخیره شده در آن را از دست داده باشید. حالا اگر دوباره به این اطلاعات نیاز داشته باشید، باید چه کار کنید؟ در چنین مواقعی ریکاوری اطلاعات فلش مموری به داد شما خواهد رسید؛ به طوری که با استفاده از آن دوباره می‌توانید به فایل‌هایی که در گذشته در فلش خود ذخیره کرده بودید، دسترسی پیدا کنید. اما آیا می‌توان اطلاعات تمام فلش مموری‌ها را ریکاوری کرد؟ زمانی که فهمیدیم فایل‌های ما از فلش حذف شده اند، باید در اولین اقدام چه کار کنیم؟ بهترین نرم افزارهای ریکاوری فلش مموری کدام اند؟ برای یافتن جواب این سوالات تا پایان مقاله پیش رو با ما همراه باشید.

دلایل نیاز به ریکاوری اطلاعات فلش مموری

موارد مختلفی می‌توانند باعث شوند شما به دریافت خدمات در زمینه بازیابی اطلاعات فلش مموری نیاز پیدا کنید. در ادامه به رایج‌ترین دلایل نیاز به ریکاوری اطلاعات فلش مموری اشاره کرده ایم:

حذف ناخواسته اطلاعات فلش مموری

بسیاری از متقاضیان بازیابی اطلاعات فلش مموری، کسانی هستند که اطلاعات ذخیره شده در فلش را به صورت تصادفی حذف کرده‌اند و اکنون به دنبال روشی هستند که دوباره این اطلاعات را در اختیار داشته باشند. در چنین شرایطی امکان ریکاوری اطلاعات فلش مموری وجود دارد و خوشبختانه انجام این کار با استفاده از نرم افزار‌های ریکاوری، کار آسانی است.

ویروسی شدن فلش مموری

اگر شما عادت داشته باشید فلش خود را به دستگاه‌های مختلفی متصل کنید، احتمال ویروسی شدن آن بسیار زیاد است. متاسفانه تقریبا تمام فلش‌ها در این زمینه ضعف دارند؛ بنابراین بهتر است قبل از متصل کردن فلش مموری به یک رایانه، از سلامت آن دستگاه در این زمینه اطمینان حاصل کنید. اما اگر در شرایطی قرار گرفتید که فلش شما ویروسی شد و اطلاعات آن از دست رفت، نگران نباشید، چرا که امکان بازیابی اطلاعات این دسته از فلش‌ها نیز وجود دارد و متخصصان این حوزه می‌توانند به شما کمک کنند تا اطلاعات از دست رفته را بازیابی کنید.

ضربه خوردن فلش

ضربه‌های فیزیکی می‌تواند به فلش آسیب وارد کنند و ممکن است در اثر این ضربه، اطلاعات ذخیره شده در فلش مموری، قابل خوانش نباشند یا از روی آن حذف شده باشند. برای ریکاوری اطلاعات فلش مموری که این شرایط را دارد، ابتدا لازم است این ابزار توسط تعمیرکاران حرفه‌ای تعمیر شود و سپس اقدامات لازم برای بازیابی فایل‌ها صورت بگیرد.

معرفی بهترین نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات فلش مموری

بازیابی اطلاعات فلش با نرم افزار یکی از بهترین روش‌ها برای ریکاوری فلش‌هایی است که به دلیل فرمت شدن، فایل‌های ذخیره شده بر روی آنها، حذف شده اند.

از این نرم افزارها می‌توان برای بازیابی اطلاعات انواع مختلفی از فلش‌ها از جمله فلش‌هایی که ویروسی شده‌اند نیز استفاده کرد.

بهترین نرم افزارهای ریکاوری فلش مموری را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

نرم افزار R-Studio

اولین نرم افزاری که در زمینه ریکاوری اطلاعات فلش مموری که قصد معرفی آن را داریم، نرم افزار R-Studio می‌باشد. این برنامه قابلیت‌هایی دارد که می‌توان با استفاده از آنها، فایل‌های مختلف هر نوع فلش مموری را بازیابی کرد. حتی اگر شما اطلاعات فلش خود را فرمت کرده باشید، با کمک این برنامه می‌توانید نسبت به ریکاوری فلش خود اقدام کنید.

می توان قابلیت‌های مختلف این برنامه را در دو دسته عمومی و تخصصی قرار داد. افرادی که برای بار اول وارد این برنامه می‌شوند، می‌توانند از امکانات ساده این نرم افزار برای بازیابی اطلاعات بهره ببرند اما کار کردن با بخش‌های تخصصی نیاز به کمک گرفتن از افراد مسلط روی این برنامه خواهد داشت.

اینکه کدام قابلیت این برنامه برای شما بهتر است، بستگی به وضعیت فلش شما خواهد داشت و در صورتی که مشکل پیچیده‌ای وجود داشته باشد، لازم است متخصصان این حوزه نسبت به ریکاوری اطلاعات فلش مموری شما اقدامات لازم را به عمل آورند.

مهم‌ترین قابلیت‌های برنامه R-Studio شامل موارد زیر هستند:

  • ریکاوری فایل‌هایی که بدلیل ویروسی شدن فلش حذف شده اند.

  • ریکاوری اطلاعات پارتیشن‌های آسیب دیده یا حذف شده با این نرم افزار امکان پذیر است.

  • بازیابی فایل‌هایی که به صورت مستقیم و بدون انتقال به سطل آشغال حذف شده باشند.

  • بازیابی اطلاعات فلش‌هایی که آسیب فیزیکی به آنها وارد شده است.

نرم افزار Sys Tools Pen Drive Recovery

برنامه کاربردی بعدی که برای ریکاوری اطلاعات فلش مموری عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد، نرم افزار Sys Tools Pen Drive Recovery می‌باشد. تمرکز اصلی این برنامه بر روی بازیابی اطلاعات حافظه‌های همراه از جمله فلش و مموری کارت است و به همین دلیل کاربرد‌های تخصصی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد داد.

در صورتی که فلش شما به دلیل ویروسی شدن اطلاعات خود را از دست داده باشد، بهترین پیشنهاد این است که از این برنامه برای بازیابی اطلاعات از دست رفته خود بهره ببرید. درصورتی که از این نرم افزار برای ریکاوری اطلاعات استفاده کنید، ابتدا ویروس‌های موجود در فلش مموری کاملا پاکسازی خواهند شد، سپس آخرین فایل‌هایی که در فلش ذخیره کرده‌اید بازیابی شده و دوباره در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

از نقاط قوت نرم افزار Sys Tools Pen Drive Recovery می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریکاوری انواع فایل‌های حذف شده از فلش اعم از تصاویر، ویدیوها، اسناد، موسیقی‌ها و…

  • نمایش فایل‌ها قبل از ریکاوری به منظور امکان انتخاب فایل‌های مهم و بالا بردن سرعت بازیابی اطلاعات فلش مموری

  • پشتیبانی از ریکاوری اطلاعات فلش مموری و مموری کارت

  • قابلیت فیلتر کردن نتایج برای دسترسی راحت‌تر و ریکاوری متمرکزتر فایل‌های حساس

  • فضای کاربری ساده و جذاب

نرم افزار Mareew Media Recovery

در بین نرم افزار‌های ریکاوری اطلاعات فلش مموری می‌توان به Mareew Media Recovery اشاره کرد که امکان بازیابی اطلاعات را برای انواع هارد دیسک‌ها و فلش مموری را دارد. این برنامه یک اسکن کامل روی فلش انجام می‌دهد و تمامی فایل‌هایی که قابل ریکاوری باشند را به شما نمایش می‌دهد.

در ادامه می‌تواند یا بالاترین سرعت ممکن، این فایل‌ها را برای شما بازیابی کند تا اینگونه به کمک این نرم افزار بتوانید ریکاوری اطلاعات فلش مموری را اجرا کنید. تنوع فرمت‌هایی که این نرم افزار از آنها پشتیبانی می‌کند، امکان ریکاوری حجم وسیعی از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

لبته لازم به ذکر است، شاید شرایط فلش مموری باعث شود شما شخصا نتوانید از این برنامه برای ریکاوری استفاده کنید و لازم باشد از کمک کارشناسان این حوزه برخوردار شوید. از سری قابلیت‌های برنامه Mareew Media Recovery بهتر است به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سرعت فوق العاده بالا در زمینه ریکاوری اطلاعات فلش و هارد دیسک‌های مختلف

  • دسترسی به صد درصد اطلاعات پاک شده از فلش (البته این موضوع بستگی به تسلط کاربر روی نرم افزار خواهد داشت)

  • حجم پایین برنامه که امکان دانلود سریع و آسان را برای شما فراهم می‌کند.

هزینه ریکاوری اطلاعات فلش مموری

موضوع بعدی که در زمینه ریکاوری فلش مموری از اهمیت بالایی برخوردار است، هزینه‌های مربوط به آن می‌باشد. عوامل مختلفی بر روی میزان هزینه بازیابی اطلاعات فلش تاثیر می‌گذارند. فاکتور‌های مختلفی که شما باید به آنها توجه داشته باشید شامل موارد زیر می‌شوند:

بازیابی شخصی یا برون سپاری ریکاوری

اگر شما قادر باشید شخصا اقدامات لازم را برای ریکاوری فلش انجام دهید، طبیعتاً هزینه‌های شما در این زمینه کاهش پیدا خواهد کرد. اما برون سپاری این کار مستلزم پرداخت دستمزد متخصصان خواهد بود. البته ریکاوری فلش امری تخصصی است و کار کردن با نرم افزارهای این حوزه نیاز به تسلط کافی دارد.

نیاز داشتن و یا نداشتن فلش مموری به تعمیرات

در صورتی که فلش شما آسیب دیده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد، این موضوع هزینه‌های شما را در زمینه ریکاوری اطلاعات فلش مموری افزایش خواهد داد. چرا که تکنسین‌ها در ازای ارائه خدمات تعمیرات تخصصی، هزینه جداگانه‌ای را از متقاضیان دریافت خواهند کرد.

حجم اطلاعات بازیابی شده

با بالاتر رفتن حجم فایل‌هایی که شما به آن نیاز دارید، قیمت ریکاوری فلش افزایش پیدا خواهد کرد. چرا که مراکزی که این کار را انجام می‌دهند، با توجه به حجم فایل‌های موجود، تعرفه‌های مختلفی دارند. یعنی هزینه بازیابی اطلاعات به حجم یک یا دو گیگ در مقایسه با فایل‌های سنگین که حجم زیادی به اندازه ده یا بیست گیگ دارند، کمتر خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله به نحوه ریکاوری اطلاعات فلش مموری پرداختیم و معروف‌ترین نرم افزار‌هایی که این کار را انجام می‌دهند را معرفی کردیم. علاوه بر این، در مورد تفاوت ریکاوری فلش‌های آسیب دیده نیز اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم.

شما می‌توانید برای به دست آوردن اطلاعات تکمیلی در مورد ریکاوری فلش مموری و دریافت خدمات در این زمینه، با مرکز سازگار ارقام ارتباط برقرار کنید. ما در مجموعه سازگار ارقام می‌توانیم انواع خدمات مربوط به ریکاوری اطلاعات فلش، از قبیل تعمیر و بازیابی تخصصی اطلاعات را با نهایت کیفیت و همچنین قیمت مناسب به شما متقاضیان گرامی ارائه دهیم. از همراهی شما تا انتهای این محتوا متشکریم.

 

دکمه بازگشت به بالا